Druhý největší mezinárodní veletrh motocyklů, skútrů, příslušenství a vůbec všeho, co nějak s motorkami souvisí - Intermot 2020 - se v říjnovém termínu v Kolíně nad Rýnem neuskuteční.
Oznámili to v těchto dnech, takřka současně, jak organizátoři, tak vedení kolínského výstaviště. A to, jak uvádějí, po rozsáhlých konzultacích, v koordinaci se sponzory, Německou asociací motocyklového průmyslu (IVM), i s vedením Koelnmesse GmbH.
V textu se potom hovoří o „pozastavení“ veletrhu Intermot 2020, protože jako náhrada by měla posloužit jeho digitální forma s plánovaným uvedením do konce letošního roku. A to prostřednictvím „inovativního streamovacího konceptu.“ S tím, že víc se dozvíme až někdy v příštích týdnech.
V této souvislosti je jistě zajímavé, že přípravy na jiné podzimní plánované veletrhy v Kolíně nad Rýnem, jako jsou Spoga + gafa, DMEXCO, nebo Orgatec probíhají podle plánu. Brány výstaviště se tak opět po více než půl roce otevřou 6. září. Jestli za tím stojí víc Covid-19, nebo smutný fakt, že už v dubnu oznámili zástupci nejnavštěvovanějších značek BMW a KTM svá rozhodnutí, že se nezúčastní nejen veletrhu Intermoto, ale ani listopadového veletrhu EICMA v italském Miláně, nad jehož termínem se také vznáší pořádný otazník, nevíme.
Tak si jen připomeňme, že veletrh Intermot se poprvé představil návštěvníkům v roce 1998, a od té doby se konal každé dva roky. Nejdříve v Mnichově, od roku 2006 až dosud potom v Kolíně nad Rýnem.
Hlavní atrakcí posledního ročníku před dvěma lety se stal japonský roadster Suzuki Katana, spolu s americkým strojem Indian FTR 1200. Pozadu ale nezůstaly ani tehdejší novinky jako například Moto GuzziV98TT, nebo třeba nové boxery R1200 od BMW s výkonnějšími motory a variabilním časováním ventilů…
Nicméně už před dvěma lety se částečně ukazovalo, že vystavované motocykly představují stále častěji „pouhou“ modernizaci stávajících modelů, sice s řadou inovativních prvků, ale přece. I proto, že se výrobci musejí vyrovnávat s rostoucími nároky na emisní limity.
Odborníci soudí, že ve finále tak vznikají stále složitější motocykly s vyšším podílem elektroniky i asistenčních systémů. A že vývoj konstrukčně úplně nových motorů může být za těchto okolností až nadlidský úkol. Takže vítr možná vane i odtud.