Společnost Dunlop představila, s krátkým časovým odstupem, v pořadí již třetí pneumatiky spadající do hypersportovního segmentu. Tentokrát s názvem D213 GP Pro, a potěší zejména jezdce v kategoriích Supersport a Superstock. Schváleny jsou ovšem i pro běžný provoz.
Po náročných testech Dunlop použil na přední pneumatiky zcela novou generaci souvislého bezešvého pásu, který nazývá Jointless Belt (JLB). Dezén je nyní složen ze tří podkladových vrstev, zabraňujících deformaci pneumatik vlivem silných odstředivých sil, a při náklonu do zatáček v plné rychlosti.
To vše pro mimořádnou přesnost jízdy a stabilitu stroje při prudkém brzdění. A protože nový tvar současně dostal také profil pneu, výsledkem je větší styčná plocha při náklonu, snazší řízení i citlivější reakce při zatáčení.
Technologie JLB samozřejmě našla uplatnění také u zadních pneumatik. V tomto případě, díky jednovrstvému bezešvému pásu z vysoce tažného aramidu, je nyní jejich kostra pevnější a zároveň lehčí. Nabízí velmi předvídatelné chování, dobrou zpětnou vazbu a stabilní výkon.
Obě pneu jsou vyráběny s pomocí nejnovější technologie společnosti Dunlop, nazývanou jako Heat Control, zvyšující jejich odolnost proti roztržení. Vychází přitom z kombinace dvou vrstev směsí - základní zlepšuje provozní teploty za nejrůznějších povětrnostních podmínek, vnější je zase velmi pevná, a tedy i značně trvanlivá. Obě charakterizuje dezén ve tvaru ploutve, s optimalizovaným sklonem drážek pro kratší zahřívací doby, a pro co největší styk s vozovkou za sucha.
Pneumatiky D213 GP Pro představují nejvyšší řadu hypersportovních pneumatik značky Dunlop. Včetně pneu GP Racer D212 pro volné jízdy na okruhu, SportSmart TT pro okruhy i silnici, a SportSmart Mk3 pro běžný provoz.
Britský měsíčník Fast Bikes nedávno dokonce vyhlásil přední pneu Dunlop D213 GP Pro za nejlepší ve své kategorii.
Zdroj: Dunlop
Foto: Dunlop