První dlouhodobý test - a hned první vítězství. To je bilance nejnovější celoroční pneumatiky společnosti Goodyear s názvem Vector 4Seasons Gen-3.
V těchto dnech vyhlásil německý motoristický magazín Auto Bild, společně s britským Tire Reviews, vítěze dlouhodobého testu celoročních pneu. A volba jednoznačně padla na Vector 4Seasons Gen-3, které měly svou premiéru letos v dubnu.
Redakce ocenily zejména jejich „přesvědčivý výkon za všech povětrnostních podmínek, dynamickou ovladatelnost na sněhu, za mokra i za sucha, a vysoký kilometrový výkon.“ Ne proto, jak shodně dodávají, že by byly vynikající jen v jedné oblasti, ale proto, že podávaly rovnoměrné výkony téměř ve všech disciplínách. Auto Bild je ještě poctil prestižním titulem „EcoMaster.“
Vznik nových celoročních pneumatik provází vývoj nejen vlastně letních i zimních gum souběžně, ale také rozsáhlé testy v nejrůznějších podmínkách. Společnost Goodyear proto využívá vlastní testovací dráhy s rozdílnými klimatickými podmínkami po celém světě.
Její jezdci se v tomto případě opravdu vytáhli. Při testech najeli asi 320 000 kilometrů, což je, jako by objeli dokola celou naši planetu hned osmkrát za sebou. Dalších asi 36 000 hodin si ještě vyžádaly laboratorní zkoušky.
U nových celoročních pneu Goodyear se najednou potkaly hned tři technologie. Goodyear Snow Grip s řadou příčných drážek ve středu běhounu pro účinnější záběry, nabízí o pět procent lepší přilnavost, a tedy i ovladatelnost na sněhu - ve srovnání s předchozí generací Vector 4Seasons Gen-2.
Technologie Dry Handling zase, díky masivním blokům a ramenům, snižuje jejich případné deformace při velkém namáhání - a přináší o dalších pět procent lepší brzdné vlastnosti na suchu. A konečně technologie Goodyear Aqua Control s hlubokými a širokými drážkami pro lepší odvod vody podstatně snižuje nebezpečí aquaplaningu.
Doplňme, že pneu Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 jsou na trhu k mání celkem v 65 rozměrech, další přijdou postupně na řadu v letech 2021 a 2022. Jako originální výbava z prvovýroby se ještě letos začnou montovat nejprve na vozy Peugeot 2008/3008/5008, DS3 Crossback a DS 7 Crossback.
Zdroj: Auto Bild, Tire Reviews