Jihokorejský Hankook nastoupil do zimní sezóny 2020/2021 s poměrně těžkým kalibrem. S novými prémiovými zimními pneumatikami, označenými jako UHP (Ultra High Performance), pro osobní automobily a SUV. Trojka na konci napovídá, že navazují na úspěšný model Winter i*cept evo 2.
Hankook je vyvinul speciálně pro zimní podmínky panující dnes v západní a střední Evropě, kdy v důsledku pozvolných klimatických změn ztrácí klasická zima přece jenom svůj tradiční charakter. Modely Winter i*cept evo 3 jsou určeny pro běžné osobní vozy, a Winter i*cept evo 3 X pro výkonná SUV osazená motory s velkým točivým momentem.
Pneumatiky tak jsou, jak ukázala celá řada testů, velmi dobře přizpůsobeny soudobým zimním podmínkám, díky hned celé řadě technických inovací. Zejména pokud jde o použité směsi, a pochopitelně samotný vzor běhounu.
Ten výrobce dokonce označuje jako „zlatý hřeb“ celé třetí série „i*cept evo.“ A není divu. Hankook totiž nasadil vůbec poprvé u svých vlajkových zimních pneu směrový dezén. Nejen pro vynikající přilnavost na sněhu, ale pro účinné omezení rizika aquaplaningu.
A kromě přírodních, tomto případě dokonce borovicových pryskyřic, zde současně použil i speciální přísady pro to, aby dotyková plocha pneu zůstávala vždy pružná, zejména při nízkých teplotách, a zároveň pro výrazně lepší přilnavost na mokrých, nebo zasněžených površích. Ke slovu se tak dostaly i vysoce dispergovatelné nanočástice oxidu křemičitého.
Rychlý odvod vody, bláta, sněhu nebo sněhové břečky, potom zajišťují dvě hlavní, o 20 procent širší, drenážní drážky ve tvaru písmene V. Optimalizované uspořádání 3D drážek, zesílená konstrukce kostry spolu se širokými zámkovými bloky v ramenní oblasti, zase poskytují spolehlivou trakci a jistou boční stabilitu na zasněžených silnicích.
Vše dolaďuje vysoce pevné kuličkové jádro pro stále optimální polohu pneu na ráfku. Brzdná dráha se tak na mokrých vozovkách zkrátila o sedm, a na zasněžených silnicích až o 10 procent oproti předchozím vzorům dezénu.
Oba modely se vyrábějí zejména v moderním závodě v Maďarsku. Winter i*cept evo 3 bude k dispozici v 50 velikostech od 17 do 21 palců, s šířkou běhounu od 195 do 295 mm. Verze pro SUV, tedy Winter i*cept evo 3 X, je zatím k mání ve 45 velikostech od 17 do 22 palců.
Dodejme, že například respektovaný německý automobilový magazín Auto Bild nedávno novou zimní pneumatiku Winter i*cept evo 3 podrobil rozsáhlému nezávislému testu, a ocenil ji nejvyšším možným titulem „Exemplary.” Tedy - volně přeloženo - „příkladná, hodna následování.“
Zdroj: Hankook, Auto Bild