Řada výkonných motocyklových pneumatik Pirelli Diablo Rosso vstoupila do roku 2021 překonáním významného milníku v historii firmy. Od uvedení na trh v roce 2002 se totiž těchto vynikajících pneu prodalo po celém světě přes úctyhodných pět milionů.
V této souvislosti společnost Pirelli současně oznámila příchod už čtvrté generace pneu pro supersporty - Diablo Rosso IV, jako přímého nástupce populární „trojky,“ tedy modelu Diablo Rosso III. Posouvá tak pomyslnou laťku na vyšší level, díky ještě lepším jízdním vlastnostem a přilnavostí, ať už za sucha nebo na mokra.
Nový model Diablo Rosso IV zaujme především ty z motorkářů, kteří vyznávají dynamičtější styl jízdy, přitom od pneumatik vyžadují vysokou přilnavost na všech typech asfaltu, a za nejrůznějších povětrnostních podmínek.
Včetně přesné zpětné vazby i skvělé ovladatelnosti pro maximální využití vysokého výkonu svých strojů. Pneumatiky Diablo Rosso IV však neosloví jen majitele superspotrů a naháčů, ale také sportovně cestovních motocyklů, kteří si rádi vyjedou nejen na kratší vyjížďky, ale i na dlouhé trasy.
Dezén je odvozen přímo od svého předchůdce - a ten zase od oblíbené Pirelli Diablo Supercorsa. A Pirelli přitom považoval za nezbytné i nadále zachovat drážky s výrazným „bleskovým“ vzorem, ostatně vysoce účinným pro rychlý odvod vody. Zadní pneu je dvousložková se stoprocentním podílem oxidu křemičitého, a pokrývá značnou část běhounu.
Na bocích najdeme směs pro vysokou přilnavost a výborný grip v zatáčkách, zbývající pětinu potom představuje střední část běhounu pro dlouhou životnost a vysoký kilometrový nájezd. Přední pneu pak nese směs pouze jednu, zato s vysokým obsahem siliky. Což je ovšem dáno dlouhodobými zkušenostmi inženýrů od Pirelliho - podle nich jednosložková směs dává, v tomto případě, prostě lepší odezvu.
Mimochodem - rodina Diablo Rosso zahrnuje ve svém portfoliu pneumatiky určené i pro jiné segmenty trhu. Mezi přední produkty současnosti proto patří také třeba Diablo Rosso Corsa II, nebo Diablo Rosso Scooter; světoví výrobci motocyklů je navíc zařazují mezi originální výbavu svých top modelů…
Abychom nezapomněli - původně chtěl Pirelli vzdát názvem pneumatik jenom hold italskému národnímu motocyklovému týmu, který od roku 1922 jezdil právě v barvách „závodní červené.“ Dnes by odpovídala, podle vzorníku barev Pantone, odstínu označeným jako 185C.
Zdroj: Pirelli
Foto: Pirelli