Společnost JAWA Moto z Týnce nad Sázavou chce v letošním roce zahájit plný prodej modelu JAWA 350 OHC Scrambler, a to především České republice.
Když totiž týnecká JAWA před několika lety uvedla na trh nové modely ze stále se rozšiřující řady 350 OHC, zvedla prodeje na českém trhu o desítky procent. Prakticky bezprostředně po představení „naked biku“ s jednoduchým názvem JAWA 350 OHC, hlásícím se k legendární 634, a „cafe raceru“ JAWA 350 Special před dvěma lety. Nyní přichází řada na Scrambler, jako další verze, který v nabídce doplňuje ještě JAWA 300 CL. V tomto případě však jde o stroj z produkce indické Mahindry, s čerstvou homologací i pro český trh.
Stále aktuální novinka JAWA 350 OHC Scrambler, působivé retro s terénním nádechem, si dala za cíl navázat na úspěchy značky v motocyklových soutěžích, ale vychází z čínského stoje Shineray XY 400.
S totožným rámem i motorem, kterým zůstává osvědčený a mimořádně odolný, vzduchem chlazený jednoválec o objemu 397 cm³, s výkonem 27 koní a točivým momentem 31 Nm. Což je v podstatě čínský klon Hondy XL/XR z osmdesátých let, se spotřebou okolo tří litrů benzinu na 100 kilometrů.
Pokud se použité techniky týče, jde o kombinaci prvků z jiných modelů řady OHC, včetně třeba rámu a brzdového systému, odpružení i zadní vidlice. Z OHC ještě jsou i přední 19“ kola s vyplétanými ráfky s rozměrem 90-90/19, a zadní, sedmnáctipalcové, o rozměru 130/80-17. Obuté do lehce off-roadových pneumatik, například od společnosti Yuanxing, s certifikátem laboratoře TÜV Rheinland pro export do Evropy.
Jen připomeňme, že modelovou řadu 350 OHC odstartovala základní JAWA 350 OHC jako klasický naháč, navazující na původní dvoudobou Jawu 350, sériově vyráběnou v 70. a 80. letech minulého století.
JAWA 350 OHC Special zase na sebe bere podobu tradičních silničních závodních motorek JAWA z přelomu 50. a 60. let minulého století, a patří tak do kategorie Cafe racer, jako sportovní motorka s aerodynamickou kapotáží.
Z ní vychází Special ST (Special Touring), se stejnou výbavou i technickými parametry, všem bez laminátové kapotáže od české firmy Motoforza. Všechny stroje, dvoudobé i čtyřdobé, splňují platné normy EURO IV, a jsou vybaveny - poprvé s historii firmy - také brzdovým asistentem ABS.
Zdroj: JAWA Moto
Foto: JAWA