U asistenčních služeb všeho druhu můžeme, zjednodušeně řečeno, počítat jen s tím, co máme ve smlouvě. A co jsme si „předplatili“ pro případ poruchy, nebo snad nehody. Nic víc, ale také nic méně. Ať už jde o povinné ručení, či havarijní pojištění.
Základní asistenční služby mají motoristé většinou zahrnuty v takzvaném „povinném ručení,“ přesněji v rámci „Pojištění odpovědnosti z provozu vozidla,“ které musí povinně uzavřít, podle § 3 odst. 2 zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za újmu způsobenou provozem vozidla, každý jeho vlastník. Což ovšem neznamená, že teď máme pro případ poruchy nebo havárie vystaráno. Nemáme.
Nesmírně totiž záleží na tom, jaké asistenční služby si vlastně sjednáme. A samozřejmě u jaké pojišťovny, protože jejich nabídky mohou být – a také skutečně v rámci vzájemného konkurenčního boje jsou - značně odlišné.
A to i v případě, když zůstaneme jen u základního balíčku. Pokud vám však jeho rozsah nevyhovuje, můžete si připlatit, a pokusit se další možná rizika pokrýt připojištěním. A tady je možností celá řada.
Obecně lze doporučit jediné. Pozorně si pročtěte návrhy pojistných smluv všech pojišťoven, které pro vás připadají v úvahu. Zjistěte, na co všechno se asistence skutečně vztahují, zvažujte pro a proti, ptejte se na podrobnosti. Případně zvolte jiný pojišťovací ústav.
Abyste totiž v případě poruchy na vozidle najednou nejistili, že máte smlouvu jen pro případ nehody, že nemáte nárok na bezplatný odtah, práci mechanika, na výměnu kola po defektu, nemluvě o náhradním vozidlu a podobně.
A pokud byste snad v případě potřeby nemohli hned najít spojení s asistenční službou vaší pojišťovny, tak pro tyto případy zřídila Česká kancelář pojistitelů už před lety jednotnou linku se známým číslem 1224. Po jeho vytočení vám operátor na telefonu podle „espézetky“ snadno zjistí, kde máte sjednané pojištění, a přesměruje vás, tam kam potřebujete.
Navíc se tak vyhnete takzvaným „lovcům nehod,“ kteří vám mohou doslova vnucovat své, většinou značně předražené služby. Když se necháte nachytat, můžete počítat s problémy s pojistným plněním. Nutno dodat, že tato linka, funguje jen na našem území.
Šíře asistenčních služeb pochopitelně nabývá na mimořádném významu při cestách do zahraničí. Kde všude na ně máte nárok, vám poví zelená, vlastně dnes už i bílá karta, jako doklad o uzavřeném povinném ručení. To ostatně platí v celé Evropské unii, a také v některých dalších zemích, a mělo by být v podstatě jedno, jakou kartu máte zrovna u sebe, když členské země uznávají oba typy.
Přesto je velmi vhodné volit rozšířený balíček nejen se základní pomocí při nehodě, ale také při poruše či dokonce odcizení vozidla, a to právě mimo teritorium naší republiky. Tady se snaha ušetřit určitě nevyplatí.
Zdroj: Česká kancelář pojistitelů
Foto: ilustrační