Společnost Continental plánovala uvedení čerstvých novinek zimních pneu na trh postupně, a tak avizovala oficiální představení modelu WinterContact TS 870 už vloni. Kvůli covidu-19 jej však odložila až na letošní léto.
I proto, že se blíží čas, kdy velcí distributoři a prodejci pneu budou co nevidět navážet sklady pro zimní sezonu. Takže neváhala, a přidala ještě model WinterContact TS 870 P. Nutno dodat, že obě novinky nesou výraznou česko-slovenskou stopu. Vyrábějí se totiž v závodech Continental Barum v Otrokovicích, a ve slovenském Púchově.
Pneu WinterContact TS 870 jsou vhodné zejména pro vozy střední velikosti, jako nástupce osvědčených WinterContact TS 860. Představují však zcela nový produkt, vyvinutý od základů, ať už jde o konstrukci, dezén, nebo složení směsí. V přímém srovnání nabízí o tři procenta kratší brzdnou dráhu na ledu, a o pět procent lepší ovladatelnost na sněhu.
Dostaly tradiční směrový dezén ve tvaru písmene V, kdy hlavní drážky směřují ke zvlněné středové drážce po obvodu pneumatiky, což jim dodává odlišný vzhled od většiny konkurentů. Navíc díky této kombinaci vývojáři dosáhli rychlejšího odvádění vody při jízdě v dešti. Pneu je tak ještě odolnější vůči aquaplaningu, a současně je značně ekologická, díky nižšímu valivému odporu a vyššímu kilometrovému nájezdu.
Navíc technologie SnowCurve+ posiluje vzájemné propojení pneumatiky se sněhem na povrchu vozovky. Pro představu - speciální 3D drážky se při jízdě na zasněžené vozovce samozřejmě naplní sněhem, ovšem za každou cenu jej nevytěsňují, ale naopak ztužují.
To proto, že čím lépe sníh zadržují, tím je i přilnavost - jak se ukázalo - kvalitnější. Dalším faktorem zkracujícím brzdnou dráhu na mokru je také nová generace běhounové směsi Cool Chili s vysokým podílem siliky i speciálních polymerních pryskyřic, udržujících běhoun stále flexibilní.
Pneu WinterContact TS 870 P potom přicházejí do nabídky jako nástupce modelu TS 850 P se všemi již dříve osvědčenými technologiemi. Pro větší bezpečnost jízdy pro majitele vozů se širšími pneumatikami však vývojáři upustili od dezénu ve tvaru V, a místo něj vsadili na tužší symetrickou konstrukci se čtyřmi obvodovými drážkami.
Což nabízí velké výhody zejména na mokru, když rychleji vytěsňují vodu z kontaktní plochy, včetně lepší ovladatelnosti, kratší brzdné dráhy a účinnější ochraně proti aquaplaningu. Přinášejí také nižší valivý odpor, a o 16 procent vyšší kilometrový nájezd. To jistě ocení nejen čeští motoristé, ale vlastně všichni, kteří od zimních plášťů očekávají nájezd přesahující až 30 tisíc kilometrů. Pro TS 870 P žádný problém…
Řada TS 870 zahrnuje 19 rozměrů pro 14 až 17palcové ráfky, zčásti i s jejich ochranou, případně ve verzi XL s vyšší nosností, a výrobce slibuje rozšíření nabídky o dalších 45 rozměrů. U řady TS 870 P to bude zpočátku 52 velikostí od 16 až 21 palců, zčásti také s ochranou ráfků, či s označením XL, a se schválením pro rychlost až 270 km/h.
Tedy ideální řešení pro sedany, SUV i sportovní vozy, jako je Audi TT. Tuhá konstrukce je rovněž vynikající volbou pro těžší vozy s elektropohonem.
Zdroj: Continental
Foto: Continental, ilustrační