Společnost BMW Motorrad představila v těchto dnech ve světové premiéře zbrusu nový skútr s výrazně futuristickým designem a čistě elektrickým pohonem - BMW CE 04. Jde o první model, který uvádí do života takzvanou „Tichou revoluci.“
Díky elektrickému pohonu, nevšednímu designu a inovativním řešením konektivity spojuje nový skútr dopravní a komunikační funkce navržené přímo pro městské prostředí.
„Skútr BMW CE 04 je naše nová elektrická hvězda určená do měst,“ potvrzuje předseda představenstva BMW AG, Oliver Zipse. „A stejně jako CE 04, tak i všechny nové modely BMW Motorrad pro městskou mobilitu budou nadále čistě elektrické.“
Pod objemnou karoserií najdeme kapalinou chlazený elektromotor s permanentním magnetem o výkonu 31 kW, umístěný v rámu mezi baterií a zadním kolem.
Z klidu zrychlí na 50 kilometrů v hodině za 2,6 vteřiny, ovšem na výběr bude i model s nižším výkonem 23 kW. Maximální rychlost u obou verzí dosahuje 120 kilometrů za hodinu.
Lithium-iontová baterie s kapacitou 60,6 Ah (8,9 kWh) nabízí dojezd přibližně 130 kilometrů (u verze se sníženým výkonem 100 km), a lze ji nabíjet jak běžné zásuvky, tak z nabíječky Wallbox, nebo u veřejných nabíjecích stanicí.
Zcela vybité baterii trvá nabití ze zásuvky přibližně 4 hodiny a 20 minut, rychlonabíječka, jako volitelné příslušenství, pak celkovou dobu zkrátí na hodinu a 40 minut. A stejně jako u automobilů BMW, jsou i pro BMW CE 04 k dispozici řešení BMW Charging.
BMW CE 04 dostalo tři jízdní režimy ECO, Rain, a Road, a volitelně je k dispozici ještě režim Dynamic pro rychlejší akceleraci. Jízdní stabilitu jistí systém ASC (Automatic Stability Control), když DTC (Dynamic Traction Control) pro bezpečnější akceleraci zejména v náklonu, bude k mání v rámci volitelné výbavy. Nechybí brzdový systém ABS nejnovější generace, ani ABS Pro fungující i v náklonu, ovšem také jako volitelná výbava.
Nový elektroskútr od BMW obouvá již z výroby pneumatiky Pirelli Diablo Rosso Scooter s velkorysými rozměry - vpředu 120/70 R15 67H, a vzadu 160/60 R15 56H.
Přístrojový panel standardně disponuje 10,25palcovým barevným TFT displejem s integrovanou mapovou navigací a konektivitou, a protože umí zobrazit navigační mapu přímo, není třeba už žádný další displej. Všechna světla potom využívají nejmodernější LED technologii.
Moderní pojetí strojů ještě podtrhuje jejich barevné pojetí. V základu je to nápadně bílá, doplněná v přední a boční části matně černými prvky, nebo šedý metalický lak Magellan Grey s černo-oranžovým sedlem, oranžovým větrným deflektorem a s dalšími grafickými prvky.
Provedení s názvem Avantgarde Style je na přání. Vše umocňují „trendy“ litá kola s diskovým designem, i zcela zabudovaný boční stojánek.
Zdroj: BMW Motorrad
Foto: BMW