Společnost Harley-Davidson představila v těchto dnech zbrusu nový sportovní motocykl Sportster S. Měl by nejen poskytovat až neuvěřitelné jízdní zážitky, ale také zahájit novou éru motocyklů s tímto názvem. Do prodeje má přijít už letos na podzim se základní cenou okolo 15 900 Euro.
„Sportster S je další zcela nový motocykl postavený na platformě Revolution Max, a nastavuje nový výkonový standard pro řadu Sportster,“ říká Jochen Zeitz, předseda představenstva, prezident a generální ředitel společnosti Harley-Davidson. Mechanickým srdcem se stal, podle očekávání, kapalinou chlazený motor Revolution Max V-Twin s objemem 1 250 cm³, který byl představen už v modelu Pan-America.
V tomto případě jde ale o novou verzi vyladěnou tak, aby generovala obrovský točivý moment i v nízkých otáčkách, se stejnou křivkou točivého momentu napříč výkonovými pásmy. Sportster S má výkon 123,4 Nm při 6000 otáčkách za minutu, zatímco Pan America 127,5 Nm při 6750 otáčkách za minutu.
Motor přitom tvoří nosnou součást podvozku, a nahrazuje tak tradiční rám. Což významně snižuje celkovou hmotnost, i díky použití odlehčených materiálů. V důsledku toho stroj váží jen 228 kilogramů - i s plnou nádrží s objemem 11,8 litru. Vysoko umístěný výfukový systém typu 2-1-2, s trubkami z nerezové oceli 304, je konstruován tak, aby spolehlivě odváděl teplo od nohou jezdce, a dává o sobě vědět příjemnými nízkofrekvenční tóny.
Pokud se elektroniky týče, Sportster S je vybaven třemi předprogramovanými jízdními režimy (Sport, Road a Rain), které elektronicky řídí výkonové charakteristiky motocyklu, a kromě toho můžete nastavit dva vlastní režimy podle vašeho stylu jízdy.
Vše, co potřebujete vědět, potom zobrazuje kulatý čtyřpalcový LCD displej s technologií Bluetooth, včetně podrobné navigace s aplikací Harley-Davidson.
Lehká hliníková litá pětipaprsková kola s rozměry 160/70R17 a 180/70R16, jsou obuta do zcela nových pneumatik Dunlop GT503, s logem Harley-Davidson na bočnicích. Dostaly agresivní dezén s dlouhými drážkami pro vynikající přilnavost na suchém i mokrém povrchu, a díky technologii Steel Jointless Belt také skvělou manévrovatelnost i stabilní ovladatelnost.
Nová směs pak zaručuje vynikající trakci a vyšší kilometrový nájezd. Dodejme, že pneu Dunlop GT503 jsou k dispozici výhradně jako originální vybavení z prvovýroby.
Kromě toho, že motor nese na odlehčených hořčíkových krytech povrchovou úpravu Chocolate Satin, budou na výběr hned tři barevná provedení - Vivid Black, Stone Washed White Pearl, a Midnight Crimson.
Zdroj: Cycle World, Dunlop
Foto: Harley-Davidson