Letos kalendář Pirelli - ceněný a exkluzivní, protože neprodejný, jak známo, nevyšel. Vydání pro příští rok se však už rýsuje.
Přitom Pirelli Calendar, známý také jako The Cal, spatřil světlo světa v roce 1964, jako komerční pin-up girls produkt… Tedy k „připíchnutí“ jednotlivých fotek modelek třeba jen tak na zeď. Za svou historii se poprvé odmlčel v roce 1967, později ještě v letech 1975 až 1983. A potřetí letos. „Bezprecedentní stav nouze, ohledně covidu-19, nás přinutil udělat přestávku znovu. K projektu se vrátíme, až bude ten správný čas,“ suše poznamenal Marco Tronchetti Provera, výkonný ředitel společnosti Pirelli. Místo kalendáře se tak Italové rozhodli věnovat 100 tisíc Euro na boj s koronavirovou pandemií.
A „správný čas“ nastal, jak se zdá, právě teď. Tentokrát dostal důvěru Bryan Adams, jedenašedesátiletý kanadský roker, muzikant a současně fotograf. Překvapení?
Ani snad tolik ne - vždyť fotil, namátkou, pro magazíny Vogue, Vanity Fair i Harper’s Bazaar, vystavoval ve známých světových galeriích, a před jeho objektivem stáli nejen Amy Winehouse, Naomi Campbell, Mick Jagger a další, ale i samotná anglická královna Alžběta II.
Ovšem jaké téma si Bryan pro příští kalendář připravil, není ještě tak úplně jasné. I když zřejmě půjde o to, co je mu nejbližší - tedy o propojení fotografie a hudby.
Čemuž ostatně napovídají i snímky Alessandra Scottiho ze zákulisí příprav, které společnost Pirelli již netají, a nedávno jich několik uvolnila. Jsou na nich zachyceni třeba Cher, Grimes, Iggy Pop, Rita Ora, St. Vincent… Takže?
Pro srovnání připomeňme, že ve vydání z roku 2020 nacházel italský fotograf Paolo Roversi v Julii, nezapomenutelné Shakespearově postavě, něhu, ženskost a vnitřní sílu. O rok dříve zachytil Tim Walker, inspirovaný Alenkou v říši divů, světové celebrity tmavé pleti ve výpravném, až surrealistickém pojetí.
A do třetice věnoval slovutný Albert Watson své pojetí kalendáře ženským snům, ambicím a touhám ve fiktivním příběhu čtyř žen. Za zmínku jistě stojí i edice roku 2016, když se Annie Leibovitzová snažila ztvárnit charakterově silné ženy, bouřící se proti patriarchální nadvládě.
Zdroj: Pirelli
Foto: Pirelli, Alessandro Scotti