I na český trh se postupně dostávají nové celoroční pneumatiky Falken EuroAll Season AS210, poprvé ve verzi se zabudovanou technologií Coreseal.
Novinku na trhu uvedla společnost Falken Tire Europe v Německu i v Rakousku již začátkem léta, a hned vzbudila mezi motoristy zasloužený zájem. Díky patentované technologii Coreseal totiž uvnitř obsahuje vrstvu vysoce přilnavé, ale viskózní těsnicí hmoty.
Takže pokud dojde k jejímu proražení, nebo propíchnutí, hmota okamžitě vteče do otvoru, a zabrání tak další ztrátě tlaku vzduchu. Otvor přitom nesmí být větší než přibližně pět milimetrů.
Jen připomeňme, že klasické „celoročky“ střední třídy, Falken EuroAll Season AS210, které samozřejmě zůstávají v prodeji, dostaly dezén ve tvaru písmene V s hlubšími a širšími drážkami pro lepší odvod vody z pod kontaktní plochy pro optimální výkon za mokra i za sucha, a maximální odolnost vůči aquaplaningu.
Ve srovnání se svým předchůdcem, tedy modelem Falken EuroAll Season AS200, má „dvěstědesítka“ vylepšené vlastnosti proti aquaplaningu o osm procent, a o šest při brzdění na mokru.
Patří mezi ně například takzvané vícesměrné polohování lamel (MDS), které se samy rovnají ve směru jízdy pro lepší přenos síly motoru, což jen posiluje již tak výbornou přilnavost za všech povětrnostních podmínek, včetně brzdného výkonu na sněhu. A také nová směs, namíchaná technologií Advanced 4D-Nano Design z laboratoří mateřské společnosti Sumitomo Rubber Industries.
S optimálním množstvím křemíku, a doladěná styrenem, pro lepší přilnavost především na mokrém povrchu, vyšší odolnost proti opotřebení, a tím i pro delší kilometrový nájezd. Samozřejmě nechybí certifikace pro zimní provoz M+S a 3PMSF (Three Peak Mountain Snowflake).
Skupina Sumitomo Rubber Group, pod níž patří, kromě Falkenu, i třeba značka Dunlop, se aktivně podílí na vývoji a uvedení do života takzvaných technologií „spareless,“ obecně eliminujících potřebu náhradních pneumatik jako takových.
Kromě Coreseal již uvedla na trh podobné výrobky v rámci programu FEXM (Falken Extended Mobility Technology), a úspěšně pokračuje ve vývoji technologie zcela bezvzduchových pneumatik pod názvem Gyroblade. Podle výrobce i proto, že přispívají nejen k úspoře vstupních zdrojů, ale také ke snížení celkové hmotnosti vozidel, což má současně za výsledek, mimo jiné, i nižší spotřebu paliva.
Falken nabízí celoroční pneu EuroAll Season AS210 s technologií Coreseal ve dvou rozměrech. Jako první přichází na řadu 235/55 R18 104V XL, poté bude k mání i 225/50 R17 98V XL.
Obecně však platí, že u těchto verzí výrobce doporučuje zapojení systému monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS), a ještě, v případě poškození, následnou kontrolu technikem v odborném pneuservisu.
Zdroj: Falken Tire Europe, Sumitomo Rubber Group
Foto: Falken, ilustrační