Nejnovější model vozu Porsche Panamera bude už z prvovýroby obouvat nové, extrémně výkonné UUHP pneumatiky Hankook Ventus S1 evo Z.
„Ventus S1 evo Z jsme vyvinuli speciálně pro vysoký výkon u špičkových sportovních vozů v různých podmínkách,“ vysvětluje vedoucí Evropského výzkumného a vývojového centra společnosti Hankook Tire, Klaus Krause. „Podporují vynikající dynamiku a komfort nového Porsche Panamera, a umožňují řidičům i posádce cestovat co nejpohodlněji.“
Jen dodejme, že před dvěma lety dostalo, jako originální výbavu, ultravýkonné pneu od tohoto jihokorejského výrobce už Porsche Cayenne. Tehdy to ovšem byly Ventus S1 evo 3 SUV s rozměry 285/40 ZR 21 (109Y) XL vpředu, a 315/35 ZR 21 (111Y) XL vzadu.
Před uvedením do výroby dostaly pořádně do „těla“ při rozsáhlých testech na německém okruhu Nürburgring Nordschleife, známém i jako „Zelené peklo.“ A jen potvrdily svou mimořádnou pevnost i schopnosti vyrovnat se s náročnými požadavky na výkon při sportovním styl jízdy. A vlastně není divu.
Model Ventus S1 evo Z disponuje dvouvrstvým pláštěm s extrémně pevnými, lehkými a hlavně tepelně odolnými aramidovými vlákny zabraňující deformacím, způsobovaným vývojem tepla nejen při intenzivním brzdění. Což je velmi důležité, protože deformace by mohly vést až k nežádoucímu zvýšení valivého odporu, a tím k méně přesnému ovládání vozu při vysokých rychlostech.
Velmi pevná ocel v konstrukci i patce pneu dodává novému dezénu s typickým asymetrickým vzorkem, v kombinaci se zesílenou boční stěnou, víc než dostatečnou stabilitu.
Navíc poloha jednotlivých bloků běhounu vůči sobě navzájem jen posiluje jejich optimální tuhost v různých jízdných režimech. Tři hlavní drážky ve vnitřní části běhounu pak mají na starosti rychlý odvod vody na mokré vozovce.
Velkou pozornost tvůrci samozřejmě věnovali také vysoké přilnavosti za různých povětrnostních podmínek. A nenechali nic náhodě, takže běhounová směs do značné míry vychází z výrobních technologií Hankook pro závodní gumy nasazované v motoristickém sportu.
Včetně přírodních pryskyřic, takzvaného silikagelu, nejnovější generace funkčních polymerů a speciální příměsi křemíku. A stejně tak směs, pro přesnost celého procesu, pečlivě namíchali z menších dávek.
Nutno připomenout, že v případě nového Porsche Panamera jde o zakázkově vyráběné pneu s rozměry 265/45 ZR19 105Y XL ND0, případně 275/40 ZR20 (106Y) XL ND0, pro přední nápravu, a 295/40 ZR19 108Y XL ND0, nebo 315/35 ZR20 (110Y) XL ND0 pro zadní.
Jinak pneu Hankook Ventus S1 evo Z jsou k mání i pro jiné prémiové a sportovní vozy, a to v 15 rozměrech od 19 do 21 palců, s šířkou běhounu od 225 do 315 mm.
Zdroj: Hankook, Porsche
Foto: Hankook, Porsche