Co pneumatika, to jiný názor řidičů. Jedni nedají dopustit na českou klasiku, další naopak preferují jiné značky.
Dobrým vodítkem při jejich výběru proto mohou být výsledky testů v celé řadě motoristických časopisů, které se v tomto období hojně objevují. Pro mnohé mají svou „těžkou“ váhu například testy německého autoklubu ADAC, nebo magazínu Auto Bild, které patří v tomto směru mezi špičku.
Pro letošní zimní sezonu 2021/2022 například ADAC testoval 16 modelů pneumatik s rozměry 195/65 R15, a 18 s rozměrem 225/50 R17. Zčásti opět v severských podmínkách ve Finsku.
Nebudeme dlouho napínat. Letos zvítězil Dunlop Winter Response 2, před značkami Goodyear UltraGrip 9+, Michelin Alpin 6, Vredestein Winter a BFGoodrich g-Force Winter.
Do první desítky se pak vešel třeba Continental WinterContact TS 860, Bridgestone Blizzak LM005, či Falken EuroWinter HS01, a zdatně si vedly i Laufenn FIT LW31, Maxxis Premitra Snow WP5, Yokohama BluEarth*WinterV906, ale také Barum Polaris 5.
V kategorii pneu pro vozy střední třídy je potom pořadí na prvních pěti místech následující: Dunlop Winter Sport 5, Michelin Alpin 6, Goodyear UltraGrip 9+, Kleber Krisalp HP3, a Bridgestone Blizzak LM-005.
Je jen pro zajímavost - ADAC všechny testované gumy tradičně kupuje v běžných obchodech, a díky silnému finančnímu zázemí, samozřejmě z vlastní kasy. V rámci co největší objektivity.
Německý motoristický časopis Auto Bild, mimochodem mladší bratr bulvárního Bildu z vydavatelství Axel Springer, testuje zase dvoufázově, takže vítězná pětice v kategorii 205/55 R16H má po druhém, závěrečném kole, tuto konečnou podobu:
Continental WinterContact TS 870, Michelin Alpin 6, Kleber Krisalp HP3, Vredestein Wintrac, a Bridgestone Blizzak LM-005. Na „férovku“ však uvádí, že test podpořily značky BFGoodrich, Bridgestone, Continental, Falken, Firestone, Goodyear, Hankook, Kleber, Kumho, Michelin, Nokian, Pirelli a Vredestein.
Ovšem s tím, že všechny materiály publikované v Auto Bildu obecně, nesmí být, podle vnitřního kodexu novinářské nezávislosti, ovlivňovány „soukromými, nebo obchodními zájmy třetích osob, nebo ekonomickými zájmy redakce.“
Dodejme, že magazínu Auto Bild v tištěné podobě se prodává, i s celosvětově licencovanými vydáními, okolo sedmi miliónů výtisků měsíčně.
Zdroj: ADAC, Auto Bild
Foto: ilustrační