Společnost Dunlop uvolnila v těchto dnech alespoň část informací o nových sportovně turistických pneumatikách Roadsmart IV, připravovaných pro rok 2022. Podle výrobce to prý budou dokonce nejvšestrannější motocyklové pneu značky vůbec.
Dunlop s nimi nastavuje novou laťku, pokud se ovladatelnosti, jízdní stability, přilnavosti za mokra i kilometrového proběhu týče. A to pro širokou paletu motocyklů napříč celým širokým sportovně turistickým segmentem, bez ohledu na jízdní styly jejich majitelů. Díky kombinaci vlastních inovativních technologií.
Segment sportovně turistických motocyklů je dnes tak neuvěřitelně rozmanitý, že se v něm jednotlivé typy motorek často zkrátka překrývají. Takže Dunlop této skutečnosti využil ke zrodu úplně nové generace pneumatik, které vyhovují potřebám jak pro silniční turistické jízdy za poznáním, tak pro každodenní dojíždění do práce, nebo krátké víkendové vyjížďky. Ať už půjde o klasické sportovně turistické motocykly, cestovní naháče, crossovery, silniční adventury, či hyper-naháče.
Tým společnosti Dunlop je vyvinul na základě výzkumu mezi jezdci, z něhož vyplynulo, že požadují gumy s dokonalým vyvážením užitných vlastností při jízdě na suchu, přitom s vysokou přilnavostí za mokra, a s neutrální, stabilní ovladatelností i po ujetí několik tisíc kilometrů. A výsledek?
Pneu Dunlop RoadSmart IV, jak se říká, padnou jako „ulité“ na 17 z 20 nejprodávanějších motocyklů v Evropě. Budou tak vyhovovat jak adventurám typu BMW R1250GS, tak crossoverům jako třeba Yamaha Tracer, roadsterům Yamaha MT, Kawasaki Z, či větším cestovním motorkám.
Modelu Dunlop RoadSmart IV patří - v nabídce značky - místo ještě nad oceňovaným RoadSmart III, a jen potvrzuje platnost sloganu Stronger for Langer, tedy zaměření společnosti na vysoký kilometrový nájezd a dlouhou životnost pneumatik. S celkem 21 rozměry a 24 katalogovými čísly tak rozšiřuje ucelenou řadu sportovně turistických pneumatik RoadSmart na více než 40 rozměrů pro více než 700 různých modelů motorek, čím pokrývá až 97 procent segmentu radiálních motocyklových pneumatik na trhu.
V nejoblíbenějších rozměrech, tedy 120/70Z R17 vpředu, a 180/55Z R17, případně 190/55Z R 17 vzadu, budou k mání dvě různé verze - varianta SP pro lehčí a sportovnější silniční stroje, a GT vyladěná pro lepší ovladatelnost větších cestovních motorek. Všechny samozřejmě obsahují balíček patentovaných technologií Dunlop, v hlavních rozměrech včetně technologie bezešvého pásu, a inovativní směs pro vyšší přilnavost, namíchanou ze čtyř zcela nových pryskyřic.
Zdroj: Dunlop
Foto: Dunlop