Nový model celoročních pneumatik VanContact A/S Ultra pro dodávky a lehká užitková vozidla, tedy především pro komerční využití, je právě na trhu.
Zatím ve čtyřech velikostech s rozměrem 16 palců, takže se hodí nejen pro užitková vozidla typu Mercedes-Benz Sprinter, Volkswagen Crafter, nebo Fiat Ducato, ale i pro menší dodávky, jakými jsou, dejme tomu, Mercedes-Benz třídy V, případně Volkswagen T6 a podobně.
Uvítají je například provozovatelé menších výrobních a obchodních firem, i třeba rozvážkových služeb. V příštím roce však přijdou na řadu další rozměry od 15 do 17 palců.
Pneu Continental VanContact A/S Ultra tak následují aktuální trend vývoje pneumatik ve smyslu takzvané udržitelnosti - nabízejí vyšší kilometrový výkon, nižší valivý odpor a větší odolnost v jednom.
Nehledě na to, že postupující urbanizace, příklon k elektromobilitě i v odvětví dopravy, nárůst přepravy zboží v centrech měst, včetně dodávek až do domu, podstatně mění požadavky na vlastnosti užitkových pneu. Navíc i dodávková vozidla stále častěji slouží k dojíždění do zaměstnání.
V těchto souvislostech není náhodou, že Continental vyvinul pneumatiky, které jsou robustní a odolné, s nízkým valivým odporem a tím i nižšími emisemi CO₂. I díky nově namíchané směsi s novými plnivy, včetně funkčních polymerů, pro vysoký kilometrový výkon za všech povětrnostních podmínek.
Pro zimní provoz dostaly inteligentní 3D lamely pro bezpečnou jízdu na zasněžených vozovkách a za mokra, i takzvané „lapače“ sněhu, tedy jakési malé „kapsy“ v dezénových drážkách, které v nich udržují sníh pro dobrou trakci. Speciální konstrukce pak stabilizuje bloky běhounu pro kratší brzdnou dráhu.
A protože lehká užitková vozidla se v městské zástavbě jen stěží vyhnou tvrdým nárazům pneumatik na obrubníky, mají kolem dokola na ochranu bočnic před poškozením vnější ochranný pásek se vzorkem, který výrobce nazývá „cihlovým,“ jako příspěvek k jejich už tak značné odolnosti.
A jako třešničku na dortu i jiný, dobře viditelný indikátor hloubky dezénu, znázorňující jeho postupné opotřebení mnohem výrazněji než obvyklé malé výstupky mezi drážkami.
A to pomocí číslic vyražených po obvodu pneumatiky na běhounových bocích, sestupně upozorňujících na zbývající pět, čtyři a tři milimetry.
Zdroj: Continental
Foto: Continental