Goodyear uvádí na trh nejnovější model prémiové řady letních vysoce výkonných (UHP) pneumatik Eagle F1 - Asymmetric 6.
Ve srovnání se svým předchůdcem, tedy modelem Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5, přináší „šestka“ další zlepšení při jízdě na suchu i za mokra, když Goodyear pro ni samozřejmě opět využil řadu technologií vyvinutých pro vysoce pneumatiky UUHP (Ultra Ultra-High Performance).
A také řadu inovací odvozených od Eagle F1 Asymmetric 5 tak, aby vynikaly na okruzích, stejně jako v běžném silničním provozu. A navíc aby plně vyhovovaly i pro elektromobily. Přesně podle firemního motta: „Připraveny na cokoliv.“
Vývojový tým z Goodyear Innovation Center Luxembourg zkrátka opět odvedl dobrou práci, což plně potvrdil například nejnovější test německého magazínu Auto Motor und Sport. Pneu Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 s rozměry 245/45 R19 v něm mezi dalšími devíti pneumatikami světových výrobců s přehledem nasbíral nejvíc bodů, a získal titul „Vynikající.“
Za všestranný výkon, bezpečnou ovladatelnost na suchu i za mokra, velmi krátké brzdné dráhy, odolnost vůči aquaplaningu, nízký valivý odpor i hluk. Testeři Auto Motor und Sport ještě přidávají „vynikající přilnavost, vysokou stabilitu v zatáčkách a snadnou ovladatelnost nejen suchu, ale právě bezpečný, dynamický a plně ovladatelný výkon za mokra.“
Klíčem k úspěchu je, stejně jako u modelu Asymmetric 5, takzvaná adaptivní kontaktní plocha se zdokonaleným tvarem vnitřku pneumatiky, jinak řečeno „optimalizované dutině,“ která dokáže reagovat na změny zatížení, třeba při prudkém brzdění. Za běžných podmínek běhoun jen kopíruje jízdní stopu, ale při náročnějších manévrech se dokáže podle potřeby rozšířit, a tím zvýšit přilnavost.
Což řidičům umožňuje lépe reagovat na nečekané situace. Nabízejí tak kontakt s povrchem vozovky v rozsahu dosud charakteristickém třeba pro nákladní pneu, což jen přispívá ke kratším brzdným drahám. Při jízdách na vlhké, nebo mokré vozovce pak běhoun s nově namíchanou pryskyřičnou směsí umožňuje lepší „mikrokontakt“ pro takřka dokonalou přilnavost.
Pneu řady Goodyear Eagle F1 jsou takzvaně „EV-ready,“ tedy navrženy přímo s ohledem na požadavky výrobců elektromobilů, když dezén snižuje míru vnější hlučnosti uvedenou na EU štítku o 1 dB, a současně, díky inovovanému složení směsi, i valivý odpor, a tím prodlužuje dojezd.
Od začátku roku jsou k mání rozměry 17 a 18 palců, během února a března Goodyear nabídku rozšíří o další, a v dubnu přibudou i 21palcové gumy. Do roku 2023 pak mají být Eagle F1 Asymmetric 6 k mání v nejméně 65 rozměrech od 17 do 22 palců.
Zdroj: Goodyear, Auto Motor und Sport
Foto: Goodyear