Maserati, slavná italská automobilka s trojzubcem ve znaku, představila Maserati Grecale, svůj aktuálně nejvýznamnější počin posledních deseti let. Elegantní, luxusní, se sportovním vzhledem a přitom navýsost všestranné SUV s pohonem všech kol.
A jak Maserati věří, plně uspokojí požadavky většiny zájemců. Automobilka totiž vyvíjela modelovou řadu Grecale ve snaze skloubit v jeden celek čtyři požadavky: všestrannost, luxus, výrazné inovační prvky, a výkon.
Samotným vzhledem pak jasně odkazuje na linie supersportu Maserati Mc20, případně kupé 3200 GT od Giorgetta Giugiara, vhodně zakomponované do kontextu SUV. Na pohled svalnatý, přesto elegantní, s čistými liniemi, s délkou 4,80 metru a rozvorem 2,90 metru, rázně vstupuje do náročného D segmentu trhu.
Nové Maserati Grecale dostanou už z prvovýroby zakázkové supersportovní letní pneu Bridgestone Potenza Sport, vyvíjené od začátku do konce se zaměřením na výbornou ovladatelnost na suchu i mokru, komfortní jízdu a nízký valivý odpor, s využitím virtuálních modelovacích technologií společnosti. Jen připomeňme, že Potenza Sport dostaly asymetrický dezén běhounu s průběžnými středovými žebry, lemovanými velkými vnějšími rameny, který v tomto případě zrychluje, mimo jiné, reakce na pohyby volantu, a zvyšuje jízdní stabilitu.
Nová běhounová směs, včetně inovativních 3D lamel, i tužší, zesílená konstrukce kostry pneu pak pomáhají rovnoměrně rozdělovat tlak po celé styčné ploše, a tím udržovat výbornou přilnavost i během ostrého zatáčení a brzdění. Bridgestone samozřejmě vyvinul novou směs, včetně dezénu, také pro mild-hybridní verzi GT.
Nejsilnější model Maserati Trofeo dostal třílitrový motor V6 o výkonu 530 HP, odvozený od agregátu Nettuno (Neptun) poprvé použitým právě v Mc20. A dodejme, že Nettuno je motorem zcela novým, vyvinutým po dlouhých dvaceti letech přímo v Maserati, když předtím automobilka nasazovala do svých vozů techniku od Ferrari.
S točivým momentem 620 Nm umí stovku za 3,8 vteřiny, a i když je v nízkých otáčkách až překvapivě tichý, v jízdních režimech „Sport“ a „Corsa“ jej však elektronické ventily nechají rozehrát pravou symfonii syrových, intenzivních a hlubokých tónů, a to bez jakéhokoli elektronického filtru. Aniž by se ovšem nad míru zvyšovala hladina hluku v interiéru.
Řadu Maserati Grecale doplňuje ještě verze GT s dvoulitrovým mild-hybridním motorem o výkonu 300 HP, a Modena s výkonem ještě o něco vyšším. Plně elektrická Folgore se pak má představit v příštím roce. Pokud jde o ceny, tak u GT začínají na 74 470 eurech, u Modeny na 85 200, a nejvýkonnější Trofeo přijde na 114 950 eur. Objednávky startují od května.
Zdroj: Bridgestone, Gazzetta Motori
Foto: Maserati, Bridgestone