Nový model na trhu - Continental SportContact 7 - zvítězil v testu špičkových letních pneu s rozměry 235/35 ZR19, který zorganizoval odborný časopis Sportauto. Navíc poprvé s dodatkem „Vynikající.“
Pod názvem „Grip for Fun“ se na testech sešlo deset modelů s rozměrem 235/35 ZR19 pro výkonné automobily. A redakce do nich netradičně zařadila, kromě pneu UHP, i modely z kategorie UUHP a vyloženě závodní semi-slicky. Podmínky na mokrém i suchém povrchu, včetně testovacího vozu Hyundai i30 N s výkonem 280 koní, byly samozřejmě pro všechny stejné.
Až na jednu maličkost. Vydavatelství Motorpresse Stuttgart totiž nedávno pozměnilo pro své tituly Sportauto, Auto Motor und Sport, a Auto Verkehr schéma hodnocení výsledků, takže nyní je nejvyšším oceněním slovo „Vynikající,“ místo dosavadního výrazu „Velmi dobrá.“ Není divu, že až dosud takový přídomek žádná pneu nedostala…
Což pochopitelně úspěch nové sportovní pneumatiky od Continentalu nijak nesnižuje. Naopak je dokonce o to cennější, když se dokázala prosadit v tak silné konkurenci dalších produktů evropské i asijské výroby. Ovšem protože konstrukce testovaných pneu byly navzájem tak odlišné, že férové srovnání silničních pneu se závodními semi-slicky by vlastně ani nebylo možné, dostal každý typ vlastní hodnotící klíč s různým důrazem pro jízdu za mokra i sucha, a pro takříkajíc ekologické charakteristiky.
V kategorii UHP, tedy ultra-výkonných pneu pro vysokou jízdní dynamiku, získal model SportContact 7 už při testování brzdných vlastností na mokré vozovce jasný náskok, a stejně precizně brzdil i za sucha. Testeři v závěrečném hodnocení dokonce uvedli, že: „…konkurenční pneu byly, vzhledem k vynikajícímu, bezpečnému brzdnému účinku pneumatik SportContact 7, jednoduše převálcovány…“ A že „…zpomalení jak za mokra, tak za sucha, je prostě vynikající.“
Na druhém místě skončil s malým odstupem, jako „velmi dobrý,“ Michelin Pilot Sport 4, když testy zvládl na suché vozovce „velmi spontánně, přímo, přesně a dynamicky, přičemž stále bezpečný je i na mokru, a splňuje i sportovní požadavky.“ Třetí Pirelli P Zero přesvědčilo vyváženými výkony, stejně jako čtvrtý Falken Azenis FK510 - „…bezpečný a snadno ovladatelný na mokru, ovšem na suchu se ukazuje jako méně sportovní s pomalejší odezvou řízení.“ Podle testerů jde však o „cenově dostupného silničního sportovce pro vozy s umírněnými motory.“
V kategorii UUHP (Ultra-Ultra-High-Performance), mířící ještě o stupeň výš než UHP, byla nejlepší Bridgestone Potenza Sport, před modely Hankook Ventus S1 Evo Z a Goodyear Eagle F1 SuperSport. Vrchol jízdní dynamiky pak slibovala kategorie „semi-slick,“ v níž prokázal své kvality vítězný Nankang AR-1. Hned za ním zůstal Pirelli P Zero Trofeo R ve specifikaci N0, tedy pro Porsche, a jako třetí Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect. U něj ovšem testeři ocenili především „úžasně vysoký potenciál pro přilnavost za mokra.“
Zdroj: Sportauto, Continental, Motorpresse Stuttgart
Foto: Continental, Porsche