Sportovně-cestovní motocykl KTM 1290 Super Duke GT, který sám rakouský výrobce nazval „komfortní balistickou střelou,“ dostal pro rok 2022 několik menších, zato pozoruhodných aktualizací.
Do „výzbroje“ například převzal od modelu KTM 1290 Super Duke R upravený kapalinou chlazený vidlicový dvouválec se zdvihovým objemem 1301 cm³ s maximálním točivým momentem 141 Nm, a špičkovým výkonem 175 koní.
Vyhovuje normám Euro 5, a díky vytříbené ergonomii, elektronicky nastavitelnému podvozku a impozantní palivové nádrži je perfektním společníkem na cesty.
Další modernizace přišla v podobě jedinečné kombinace vysoce kvalitních komponent, jako jsou třeba titanové sací ventily a přepracované komory rezonátoru. Což, mimo jiné, přispívá k mimořádné spolehlivosti a umožňuje extrémní, až 15 tisíc kilometrů dlouhé servisní intervaly.
I hmotnost stroje klesla, částečně vzhledem k montáži lehčích pětipaprskových kol, tentokrát z modelu Super Duke R EVO. Semiaktivní odpružení nyní nese značku Apex, a samozřejmě nechybí vyspělá elektronika. I když, na rozdíl od KTM 1290 Super Adventure S, tentokrát bez radaru.
Podstatnou novinkou jsou už z prvovýroby dodávané a podle požadavků firmy KTM vyráběné hypersportovní pneu ContiSportAttack 4, jako nástupce oblíbených ContiSportAttack 3.
Na trhu se „čtyřka“ sice objevila už před dvěma lety, ale stále boduje rozšířenou kontaktní plochou pro větší přilnavost i při hlubokých náklonech, vylepšeným gripem i ovladatelností. Díky pověstné směsi Black Chili se navíc rychle zahřívají už od prvních kilometrů. Propracovaný běhounový dezén pak na mokré vozovce účinně odvádí vodu z kontaktní plochy.
Osvědčený mix technologií společnosti Continental potom u ContiSportAttack 4 jen „tvrdí“ muziku. Třeba Grip Limit Feedback pro předvídatelný handling na limitu nebo MultiGrip, kombinující tužší středovou část běhounu odolnou proti opotřebení, s měkčími rameny pro vynikající ovladatelnost.
Oproti předchozí generaci mají i větší kilometrový výkon. Patentovaná technologie TractionSkin zase běhounu dodává takzvaně „mikrodrsný“ povrch, který umožňuje rychlejší zajetí nových pneu, vzhledem k povrchové úpravě bez separačních prostředků při vulkanizaci.
Model KTM 1290 Super Duke GT se speciálním lakováním a exkluzivní grafikou, podle mnohých jeden z „nejschopnějších“ sportovně-cestovních motocyklů dneška, je na českém trhu k mání za 509 900 korun.
Zdroj: Continental, KTM, Motorbikewriter
Foto: Continental, KTM