Italský pneumatikářský gigant Pirelli stále boduje se svými zimními pneumatikami řady Winter Sottozero pro sportovní a luxusní vozy vyšších tříd.
Opakovaně totiž patří k nejprodávanějším zimním gumám, přestože oblíbená řada Sottozero je na trhu už od roku 2013, a za tu dobu se může směle řadit k „veteránům“ v nabídce. Přesto se stále drží v popředí prodejů s tím, že v současné době je model Pirelli Winter Sottozero Serie III zatím posledním.
Oproti svému předchůdci - modelu Sottozero Serie II - prošel řadou vylepšení, a stejně jako u „dvojky“ Pirelli při jejich vývoji přímo spolupracoval s automobilkami předních značek, jakými jsou například Audi, Alfa Romeo, BMW a řada dalších.
Pirelli Winter Sottozero Serie III dostal, na rozdíl od Winter Sottozero Serie II, místo asymetrického dezénu vzorek tentokrát symetrický, pro maximální trakci bez kompromisů. V tomto případě ovšem vychází z jiného úspěšného modelu - Pirelli Scorpion Winter pro vozy SUV. Díky nejmodernějším technologiím nabízí maximální přilnavost a stabilitu na zimních površích a za všech povětrnostních podmínek.
Navíc inovativní běhounovou směs v Pirelli namíchali tak, aby její pružnost zůstávala stejná za jakékoliv teploty. Jen pro zajímavost - italský výraz „sottozero“ v doslovném překladu znamená „pod nulou.“
Ve středové části pak zaujmou nejen zdvojené směrové běhounové drážky, ale i velký počet bloků a 3D lamel pro lepší stabilitu i výbornou trakci. Což má za výsledek lepší ovladatelnost i kratší brzdné dráhy na sněhu a mokré vozovce vůbec. Ve srovnání se Sottozero II došlo i na rozšíření obvodových drážek pro rychlejší odvod vody z kontaktní plochy, a tím i k nižšímu riziku aquaplaningu.
Kontaktní plocha je potom širší, takže přináší rovnoměrnější rozložení tlaků uvnitř pneu, a tím, mimo jiné, i vyšší kilometrový výkon. Překvapí i nízký valivý odpor a s ním související menší spotřeba paliva, přestože taková vlastnost nebývá u výkonných pneumatik zrovna tou nejpožadovanější.
Pneumatika prošla od svého uvedení na trh sedmadvaceti testy v odborných motoristických magazínech, a ze čtyř si odnesla nejlepší možné hodnocení. Například britský Auto Express ocenil s nadhledem sobě vlastním výkony Pirelli Winter Sottozero Serie III jako „solidní“ ve všech disciplínách.
A kromě toho: „…dezén umožňoval bezproblémový průjezd zatáčkami a dovolil brzké sešlápnutí plynu při zachování maximální ovladatelnosti vozu. Jednoduše efektivní a bezpečná kombinace!“
Pirelli Winter Sottozero Serie III je na evropském trhu v deseti velikostech s rozměry od 225/50 R17 do 245/40 R20. I v zesílené verzi XL, případně Run Flat pro bezpečnou jízdu i při náhlé ztrátě tlaku.
Označení ELECT na bočnici pak znamená speciální verzi pro výkonné elektromobily a plug-in hybridní vozidla. Samozřejmostí je u všech modelů certifikace pro zimní provoz 3PMSF.
Zdroj: Pirelli, Auto Express
Foto: Pirelli, ilustrační