Nahoru
Nastavení cookies
Pro správné zobrazení a pohodlné prohlížení webu používáme cookies. Díky analýze dat můžeme zlepšovat jeho funkce. Změny nastavení se projeví pouze pro prohlížeč a zařízení, které právě používáte.
Nezbytné cookies (vždy aktivní, nelze vypnout)
Tyto cookies jsou potřeba, aby web fungoval.
Analytické (personalizace podle chování)
Na základě prohlížených stránek, upravujeme zobrazený obsah. Pomáhají nám i web zlepšovat.
Profilující (remarketingové)
Díky těmto cookies můžeme zobrazovat užitečný obsah a relevantní reklamy.
Nastavení soukromí na megamax24.cz
Používáme soubory cookies nezbytné pro správné fungování webu, analýzu provozu a návštěvnosti a personalizaci obsahu a reklamy. Spravovat nebo blokovat využívání jednotlivých druhů cookies můžete v nastavení cookies pod záložkou Upravit. Pokud nám k tomu udělíte souhlas, můžeme informace o užívání našich webových stránek sdílet také s našimi reklamními a analytickými partnery. Více informací v Zásadách cookies!
Všechna oddělěníAuto blogMoto blogRacing team
Všechny kategorieTestySoutěžeRecenzeČlánkyViděli jste násRozhovoryMiniseriál
Zpět na články
Auto blog
Náhradní
motodíly
vyhledávání
dle
motocyklu
Atv pneu
Atv pneu
Auto pneu
Autopneu
Moto pneu
Motopneu
Náhradní
autodíly
vyhledávání
dle
automobilu
Alu disky
Alukola
a disky
Testy
Články
ADAC: testy opotřebení pneumatik
ADAC: testy opotřebení pneumatik
ADAC: testy opotřebení pneumatik
ADAC: testy opotřebení pneumatik
ADAC: testy opotřebení pneumatik
ADAC: testy opotřebení pneumatik
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
2269x
Článek zobrazen:
1x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Testy
Články

ADAC: Test opotřebení zimních pneumatik

Jak jsou na tom zimní pneumatiky z hlediska opotřebení? Nedávno to zjišťoval v dlouhodobém testu německý autoklub ADAC.

ADAC: testy opotřebení pneumatik
 

Stále oblíbenější

Odolnost proti opotřebení a s tím související emise pryžových částic do ovzduší jsou totiž v poslední době vpravdě klíčovými kritérii pro výrobce pneumatik. Aby ne - pneumatiky s nízkým opotřebením jsou mezi motoristy stále oblíbenější.

ADAC: testy opotřebení pneumatik

ADAC: testy opotřebení pneumatik

Jsou šetrné nejen k životnímu prostředí, ale také k jejich peněženkám, když při stejné počáteční hloubce dezénu vydrží déle. A kromě toho je zřejmé, že s nejnovějšími technologiemi lze dosáhnout vhodného kompromisu mezi nízkým opotřebením a přitom stále výbornou přilnavostí pro bezpečné jízdní vlastnosti.  

Patnáct tisíc kilometrů

Marketingová sdělení kolikrát nejvíc vyzdvihují pouze výkon pneumatik, ale ne jejich ekologické vlastnosti. Proto ADAC pneumatiky, v tomto případě jak zimní, tak letní, testoval na 15 000 kilometrech jízdy po nejrůznějších površích, a samozřejmě i v laboratorních podmínkách na brzdové stolici.

ADAC: testy opotřebení pneumatik

Kilometrový proběh pak počítal až do maximálního opotřebení; k vyhodnocení potom použil data o míře oděru, hloubce dezénu, a množství materiálu, který během testu uvolňovaly. Současně posuzoval jejich výkonnostní charakteristiky, aby bylo jasné, jaké ústupky při výrobě mohou být spojeny s „ekologicky šetrnějšími“ plášti.

A výsledky?

Například u zimních pneumatik s rozměrem 195/65 R15 bylo pořadí v první desítce následující: 1. BF Goodrich G-Force Winter 2, 2. Michelin Alpin 6, 3. Vredestein Wintrac, 4. General Tire Altimax Winter 3, 5. Nokian WR Snowproof, 6. Dunlop Winter Response-2, 7. Goodyear Ultra Grip 9+, 8. Kumho Wintercraft WP51, 9. Barum Polaris 5, 10. Continental Winter Contact TS860.

ADAC: testy opotřebení pneumatik

S malým odstupem pak následovaly, namátkou, modely Maxxis Premitra Snow WP6, Laufenn I-Fit+ LW31, Falken Eurowinter HS01, Yokohama Bluearth*Winter V906 nebo Bridgestone Blizzak LM005.

Další vlivy

Jen pro zajímavost - vítěz testů BF Goodrich G-Force Winter 2 dosáhl hodnoty opotřebení ve výši 100 gramů na 1 000 kilometrů, když celkový průměr atakoval hodnoty 139 gramů.

ADAC: testy opotřebení pneumatik

Nutno ovšem připomenout, že jakkoli je opotřebení způsobeno především interakcí mezi pneumatikou a vozovkou, nemalou roli zde hrají i veškeré nečistoty na jejich povrchu. Takže vznikající částice nepocházejí vždy jen a pouze z automobilových plášťů.

Zdroj: ADAC

Foto: ilustrační

14.11.2022
autor: Ivan Mašek
ADAC: testy opotřebení pneumatik
ADAC: testy opotřebení pneumatik
ADAC: testy opotřebení pneumatik
ADAC: testy opotřebení pneumatik
ADAC: testy opotřebení pneumatik
ADAC: testy opotřebení pneumatik
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
2269x
Článek zobrazen:
1x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Podobné články

5 značek pneumatik, které jsou levné, ale přesto kvalitní.

Lámete si hlavu s pořízením pneumatik na zimu a při tom úplně nevykrvácet? Vybrali jsme pro vás 5 značek, které jsou levné a při tom vás jejich kvalita překvapí.
Celý článek

Barumka vyrobila 500milionovou pneumatiku

V Otrokovicích se slaví, ve výrobní hale Barum se slavnostně vyrobla 500milionová pneumatiku. Prozradíme vám jaká pnaumatika to byla.
Celý článek

Nejčastější prohřešky na silnicích

České silnice a chování řidičů je někdy opravdu na pováženou, podíváme se na největší prohřešky řidičů.
Celý článek

Formule F1 míří do Prahy

Připravte se na velkolepou podívanou formule F1 míří do Prahy.
Celý článek
Zpět na výpis