Model Ducati Diavel V4 získal titul „Moto più bella,“ tedy nejkrásnější motorka mezinárodního motocyklového veletrhu EICMA 2022. Alespoň podle výsledků hlasování návštěvníků letošního 79. ročníku.
Soutěž o nejkrásnější motorku „Vota e vinci la moto più bella del Salone,“ pořádá italský časopis Motociclismo od roku 2005. A značka Ducati letos v tomto klání získala již jedenácté vítězství, když model Diavel V4 obsadil první místo.
Dostal totiž od 23 000 hlasujících návštěvníků a čtenářů webu Motociclismo nejvíc bodů. Prestižní cenu pak na výstavišti Fiera di Milano-Rho převzal Andrea Amato, hlavní designér motocyklů Ducati.
Na veletrhu EICMA výrobci tradičně předvádějí nové modely pro nadcházející rok, i díky jeho mimořádné schopnosti spojovat na jednom místě zdánlivě nespojitelné - inovace i vášně, techniku i emoce, mobilitu a sny - a to v jeden harmonický celek.
Letos jej i proto navštívilo 38 747 odborníků z oboru, tedy o 35 procent víc než vloni, a přes 6 900 akreditovaných novinářů. V šesti pavilonech - krytá výstavní plocha tak byla oproti loňsku ještě o jeden větší - se představilo 1 370 značek z celého světa.
Přesto však bylo znát, podle nezávislých pozorovatelů, že covidová pandemie měla přece jen určitý dopad na rozpočty výrobců, a tak prý oběma posledním veletrhům chyběla něco jako žhavější „jiskra.“ Což ale přičítávají faktu, že někteří z nich raději ukázali nové modely předem v online prezentacích, než aby vyhazovali „tuny“ peněz za přímou účast.
Přesto se to na veletrhu jen hemžilo hodně zajímavými novinkami. Takže k vidění, kromě Ducati Diavel V4, byly namátkou také stroje BMW R 1250 RS i Aston Martin X Brough Superior AMB 001 Pro, Suzuki V-Strom 800DE, Triumph Street Triple RS, Royal Enfield Super Meteor 650… Nebo Honda CL500 Scrambler i XL750 Transalp, Italjet Dragster 500GP, Suzuki GSX-S8S, koncept MV Agusta 921S a další a další.
Ducati Diavel V4, nejkrásnější motorka veletrhu, obouvá už z prvovýroby pneu Pirelli Diablo Rosso III, přímého nástupce modelu Diablo Rosso II. Ovšem s řadou vylepšení tak, aby se ještě lépe doplňovaly s výkonnými motocykly, vybavenými nejnovějšími technologickými vymoženostmi, včetně kontroly trakce.
Jen připomeňme, že zadní pneu dostaly dvousložkovou směs s bohatým obsahem siliky pro spolehlivý grip za všech okolností, když na bocích je měkčí pro vysokou přilnavost a perfektní záběry v zatáčkách, a v centrální části zase tvrdší pro dlouhou životnost a vysoké kilometrové nájezdy.
Přední pak dostala pouze jednu, což podle inženýrů od Pirelli přináší lepší odezvu. U běhounového vzorku pak Diablo Rosso III nachází inspiraci u oblíbené Diablo Supercorsa. Příští ročník veletrhu EICMA plánují organizátoři na dny 7. až 12. listopadu 2023.
Zdroj: EICMA, Ducati, Pirelli
Foto: EICMA, Ducati, ilustrační