Slovenský Matador Group představil svou zbrusu letní pneumatiku Hectorra 5 už vloni na podzim, v těchto dnech by ale už měla být na evropském trhu ve všech obvyklých velikostech.
Značka Matador, od roku 2007 jako součást koncernu Continental, má mezi pneumatikami pro slovenské řidiče asi takové postavení, jako pro české motoristy třeba Barum… Zkrátka ji považují za svou, jako tradiční pláště s „lidovými“ cenami, i když sami přiznávají, právě tohle už dávno tak docela neplatí.
„Nová pneumatika s nižší úrovní hlučnosti potěší většinu českých i slovenských řidičů. Lepší přilnavost na mokré vozovce, dostatečný akustický komfort a minimální opotřebení v dlouhodobém horizontu poskytnou uživatelům požadovaný požitek z jízdy a zároveň výrazně usnadní ovládání vozidla v náročných silničních podmínkách,“ připomíná Magda Nagy, ředitelka divize Marketing ve společnosti Continental Barum.
Moderní letní pneumatika Hectorra 5 sice přebírá název od předchozího modelu Matador MP47 Hectorra 3, avšak s tím, že výrobce už nebude dál používat doplňující označení ve tvaru MPxx. A také skočil z pořadového čísla 3 rovnou na pětku. Prý proto, že číslovka čtyři je v asijských zemích považována za „nešťastnou,“ takže se jí výrobci snaží vynechávat.
Dezén pak v podstatě předchůdce úspěšně kopíruje, pochopitelně s výraznějšími úpravami zejména pro lepší přilnavost na mokré vozovce. Bočnice navíc zdobí 3D strukturovaný vzor. Na první pohled tak asi nikoho nijak zvlášť neoslní, ale to je u pneumatiky, záměrně nevybočující ze směru, jakým se vydala už Hectorra 3, vlastně příznačné.
Nicméně přináší, ve srovnání s typem Matador MP47 Hectorra 3, další vylepšení, včetně jistého výkonu na mokré vozovce, nižším valivým odporem, vyšším kilometrovým nájezdem i výraznějším jízdním komfortem vzhledem k nové generaci běhounové směsi. V tomto případě obohacené o siliku, spolu s nejnovější polymerovou technologií. V dezénu ještě přibyly drážky pro lepší odvod vody z kontaktní plochy.
A to v odlišné struktuře jak na vnitřní, tak i na vnější straně. Vnitřní ve finále disponuje více různými drážkami i lamelami, ovšem na vnější jsou doplněny takzvanými „kinked“ lamelami s hlubší boční a mělčí podélnou částí. Kombinace úzkých drážek s lamelovým systémem na středových žebrech, orientovaných víc podélně, pak má působit na snižování hluku za jízdy.
Vysoce odolná letní pneumatika Matador Hectorra 5 pro osobní vozidla je nyní dostupná v širokém spektru velikostí od 14 do 20 palců, a samozřejmě i pro SUV.
Jen pro zajímavost - Matador úspěšně vyvíjí a vyrábí pneumatiky už přesně 118 let. Od roku 1950, ještě za tehdejšího Československa, pak v pneumatikárně ve městě Púchovo, která původně nesla jméno „Gumárne 1. Mája.“ V té době nabízela své výrobky pod značkou Barum.
Zdroj: Matador/Continental Barum
Foto: Matador, ilustrační