Nahoru
Nastavení cookies
Pro správné zobrazení a pohodlné prohlížení webu používáme cookies. Díky analýze dat můžeme zlepšovat jeho funkce. Změny nastavení se projeví pouze pro prohlížeč a zařízení, které právě používáte.
Nezbytné cookies (vždy aktivní, nelze vypnout)
Tyto cookies jsou potřeba, aby web fungoval.
Analytické (personalizace podle chování)
Na základě prohlížených stránek, upravujeme zobrazený obsah. Pomáhají nám i web zlepšovat.
Profilující (remarketingové)
Díky těmto cookies můžeme zobrazovat užitečný obsah a relevantní reklamy.
Nastavení soukromí na megamax24.cz
Používáme soubory cookies nezbytné pro správné fungování webu, analýzu provozu a návštěvnosti a personalizaci obsahu a reklamy. Spravovat nebo blokovat využívání jednotlivých druhů cookies můžete v nastavení cookies pod záložkou Upravit. Pokud nám k tomu udělíte souhlas, můžeme informace o užívání našich webových stránek sdílet také s našimi reklamními a analytickými partnery. Více informací v Zásadách cookies!
Všechna oddělěníAuto blogMoto blogRacing team
Všechny kategorieTestySoutěžeRecenzeČlánkyViděli jste násRozhovoryMiniseriál
Zpět na články
Auto blog
Náhradní
motodíly
vyhledávání
dle
motocyklu
Atv pneu
Atv pneu
Auto pneu
Autopneu
Moto pneu
Motopneu
Náhradní
autodíly
vyhledávání
dle
automobilu
Alu disky
Alukola
a disky
Články
Ještě horší, než jsme čekali!
Ještě horší, než jsme čekali!
Ještě horší, než jsme čekali!
Ještě horší, než jsme čekali!
Ještě horší, než jsme čekali!
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
2046x
Článek zobrazen:
1x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Články

Téma: Pneumatiky pro elektroauta

Pneu pro elektromobily prý dramaticky zaostávají

Průzkum americké analytické společnosti JD Power odhalil, že OE pneumatiky pro elektromobily, tedy montované na vozy už z prvovýroby, nesplňují očekávání zákazníků. Především pokud se opotřebovávání běhounu týče.

Očekávání a realita

Při průzkumu spokojenosti totiž zjistili, že majitelé elektroaut při koupi očekávají, že najedou s OE pneumatikami tak okolo 65 000 kilometrů. Ale realita je docela jiná. Ujedou totiž sotva třetinu, a už musí pomalu vyhlížet „náhradní sadu.“

Ještě horší, než jsme čekali!

Což by ve finále mohlo mít dopad - a to negativní - třeba při pozdějším výběru značky OEM pneu pro nové obutí.

Důvody jsou jasné

Přitom důvody rychlého opotřebení běhounu u EV (Electric Vehicle) vozidel jsou dobře známy – jejich větší hmotnost, vyšší točivý moment elektromotorů, a také rekuperační brzdění. To vše nutí výrobce hledat vhodnější konstrukční materiály i nové postupy při míchání běhounových směsí.

Ještě horší, než jsme čekali!

Protože, jak poznamenává JD Power, bude podle předpokladů téměř 30 procent všech nových vozidel na silnicích do roku 2026 v kategorii BEV (Battery Electric Vehicle). A u pneumatik pro ně tak lze očekávat i docela zajímavý nárůst tržeb.

Překvapení se nekoná

U průzkum spokojenosti s OE pneu pro BEV získává JD Power zpětnou vazbu například ohledně jejich jízdních vlastností, přilnavosti, ovladatelnosti, trakce a rychlosti opotřebení.

Ještě horší, než jsme čekali!

A není žádným překvapením, že majitelé aut označovaných jako ICE, což je v souvislosti s elektromobilitou nový výraz pro vozidla s vnitřním spalováním pohonných hmot, projevili s náběhem opotřebení svých plášťů mnohem větší spokojenost, než majitelé elektromobilů.

Co na to Continental?

Nabízí se otázka - mohou pneumatiky původně vyrobené pro vozidla se spalovacími motory vyhovět i požadavkům elektromobilů? Společnost Continental k tomu říká: „Conti patří mezi lídry na trhu OE pneu v segmentu osobních a lehkých nákladních EV vozidel, a poptávka po našich produktech ze strany předních výrobců ukazuje, že již splňují jejich náročné požadavky, když dojezd, valivý odpor a nízká hlučnost jsou klíčovými kritérii. Současně nevěříme, že přidáme hodnotu tím, že zavedeme na trh další specifické EV pneu.“

Ještě horší, než jsme čekali!

A co Michelin?

Michelin podle svých slov pokračuje „v přizpůsobování produktů novým technologiím, které zlepšují valivý odpor, maximalizují výkon a minimalizují dopad mobility na životní prostředí. S vědomím, že tišší motory v EV zvýrazňují hluk pneu na nerovném povrchu vozovky… Pneumatiky specifické pro EV, jako je třeba Michelin Pilot Sport EV, proto často přicházejí s akustickou tlumicí pěnou nebo jinou technologií navrženou tak, aby pomáhala hluk snižovat.“

Do třetice - Yokohama

„Pneumatiky specificky vyvinuté pro EV jsou nevyhnutelné,“ tvrdí pak Stan Chandgie, výkonný viceprezident Yokohama Tire. A dodává, že v této souvislosti vidí „okno příležitosti“ otevřené. Nicméně: „I když jsou všechny naše pneumatiky vhodné pro většinu elektromobilů, na trhu existují i nespokojení spotřebitelé. A naším záměrem je to změnit.“

Ještě horší, než jsme čekali!

Opatrně vpřed!

Růst trhu s elektromobily je sice nevyhnutelný, ale jak se ukazuje, až spotřebitelé - a hlavně jejich peníze - rozhodnou do jaké míry. A výrobci pneumatik k nim přistupují, zdá se, stejně obezřetně, jako ke každému jinému rozvíjejícímu se trhu. Opatrně vpřed. A s očima otevřenýma.

Zdroj: JD Power, Rubber News

Foto: ilustrační

21.07.2023
autor: Ivan Mašek
Ještě horší, než jsme čekali!
Ještě horší, než jsme čekali!
Ještě horší, než jsme čekali!
Ještě horší, než jsme čekali!
Ještě horší, než jsme čekali!
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
2046x
Článek zobrazen:
1x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Podobné články

5 značek pneumatik, které jsou levné, ale přesto kvalitní.

Lámete si hlavu s pořízením pneumatik na zimu a při tom úplně nevykrvácet? Vybrali jsme pro vás 5 značek, které jsou levné a při tom vás jejich kvalita překvapí.
Celý článek

Barumka vyrobila 500milionovou pneumatiku

V Otrokovicích se slaví, ve výrobní hale Barum se slavnostně vyrobla 500milionová pneumatiku. Prozradíme vám jaká pnaumatika to byla.
Celý článek

Nejčastější prohřešky na silnicích

České silnice a chování řidičů je někdy opravdu na pováženou, podíváme se na největší prohřešky řidičů.
Celý článek

Formule F1 míří do Prahy

Připravte se na velkolepou podívanou formule F1 míří do Prahy.
Celý článek
Zpět na výpis