Společnost Pirelli uvádí na trh nový model celoročních pneu pro SUV s názvem Scorpion MS All Season.
Celoroční pneu Pirelli Scorpion MS jsou primárně určeny jako obutí montované už z výroby na nejnovější prémiové SUV s tím, že každá varianta prochází výrobou s ohledem na specifické požadavky jednotlivých automobilek – a ve vzájemné spolupráci. S využitím všech klíčových výrobních technologií Pirelli, včetně technologie Elect vyvinuté pro elektrická nebo plug-in hybridní vozidla.
Ostatně dnes už více než 30 procent plášťů řady Scorpion v nabídce nese na bočnicích nápis Elect. Kombinují snížený valivý odpor se zvýšenou trakcí, danou vysokým točivým momentem elektromobilů a také jistí nízkou hladinu hluku.
Nejnovějším příkladem budiž třeba Maserati Grecale Folgore, vůbec první plně elektrické SUV v portfoliu značky Maserati, pro něž společnost Pirelli vyvinula dvě nové sady pneu Scorpion MS. A to v rozměrech 255/50 R19 pro montáž na všechna čtyři kola, nebo ve velikostech 255/45 R20 pro přední a 295/40 R20 pro zadní nápravu, obě samozřejmě s označením Elect.
Mezi další technologie, kterými se celoročky Scorpion MS chlubí, patří například systém proti proražení Seal Inside (run flat), umožňujícím motoristům pokračovat v jízdě i při nulovém tlaku, nebo Pirelli Noise Cancelling Systém (PNCS) snižující hluk v kabině během jízdy, dokonce až o 25 procent ve srovnání s třeba s modelem Scorpion Verde All Season.
Což má své opodstatnění, protože u elektromobilů není motor tím primárním zdrojem hluku. Na přání automobilek by to nakonec mohl být i systém Pirelli RunForward, který také elektromobilům dovoluje pokračovat v jízdě i po defektu, zvlášť když kvůli bateriím nemohou s sebou vozit rezervu, ani kdyby chtěly.
Pirelli rovněž zapracovalo na novém složení běhounové polymerové směsi s přídavkem pryskyřice, i na jeho dezénu, pro lepší přilnavost i brzdné vlastnosti na mokru a suchu. Lamely pak Italové navrhli tak, aby zase optimalizovaly jízdu na sněhu. K tomu přizpůsobili i řazení drážek a jejich sklon, ale také samotnou kostru pneu. Takže je pevnější a lehčí, aby mohla pohlcovat co nejefektivnější všechny nerovnosti. Díky optimalizaci jak dezénu, tak směsi zůstává tedy i valivý odpor na velmi nízké úrovni, stejně jako pravidelné opotřebovávání pneu po celou dobu její životnosti.
Pirelli Scorpion MS je zkrátka ukázkou kvalitní celoroční pneumatiky nejen pro prémiová a luxusní SUV, a sám výrobce ji označuje jako vylepšenou verzi oblíbených Scorpion Verde All Season a Scorpion Zero All Season. Řada Scorpion MS zahrnuje 15 rozměrů od 225/65 R17 do 285/45 R21, a kromě Maserati je homologovaly také automobilky Audi a Tesla. Jen pro zajímavost – pneumatiky s označením Elect poprvé viděli návštěvníci na ženevském autosalonu v roce 2019, ovšem tehdy jako originální výbavu pro nejvýkonnější automobily se spalovacími motory - od Astonu Martin a Bentley, přes Ferrari či Jaguar, až po Maserati, McLaren nebo Porsche.
Zdroj: Pirelli, AlVolante.it
Foto: Pirelli