Nahoru
Nastavení cookies
Pro správné zobrazení a pohodlné prohlížení webu používáme cookies. Díky analýze dat můžeme zlepšovat jeho funkce. Změny nastavení se projeví pouze pro prohlížeč a zařízení, které právě používáte.
Nezbytné cookies (vždy aktivní, nelze vypnout)
Tyto cookies jsou potřeba, aby web fungoval.
Analytické (personalizace podle chování)
Na základě prohlížených stránek, upravujeme zobrazený obsah. Pomáhají nám i web zlepšovat.
Profilující (remarketingové)
Díky těmto cookies můžeme zobrazovat užitečný obsah a relevantní reklamy.
Nastavení soukromí na megamax24.cz
Používáme soubory cookies nezbytné pro správné fungování webu, analýzu provozu a návštěvnosti a personalizaci obsahu a reklamy. Spravovat nebo blokovat využívání jednotlivých druhů cookies můžete v nastavení cookies pod záložkou Upravit. Pokud nám k tomu udělíte souhlas, můžeme informace o užívání našich webových stránek sdílet také s našimi reklamními a analytickými partnery. Více informací v Zásadách cookies!
Všechna oddělěníAuto blogMoto blogRacing team
Všechny kategorieTestySoutěžeRecenzeČlánkyViděli jste násRozhovoryMiniseriál
Zpět na články
Moto blog
Náhradní
motodíly
vyhledávání
dle
motocyklu
Atv pneu
Atv pneu
Auto pneu
Autopneu
Moto pneu
Motopneu
Náhradní
autodíly
vyhledávání
dle
automobilu
Alu disky
Alukola
a disky
Testy
Články
Test: Pirelli Diablo Supercorsa V4 SP
Test: Pirelli Diablo Supercorsa V4 SP
Test: Pirelli Diablo Supercorsa V4 SP
Test: Pirelli Diablo Supercorsa V4 SP
Test: Pirelli Diablo Supercorsa V4 SP
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
3445x
Článek zobrazen:
1x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Testy
Články

Test: Pirelli Diablo Supercorsa V4 SP

Motocyklové pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa V4 SP, kde zkratka SP znamená „Sport Production“, je vůbec nejsportovnější pneumatikou z rodiny Diablo pro jízdu na běžných silnicích.

Na okruhy i na silnici

Pirelli Supercorsa V4 je v nabídce ve verzích SP a SC, a když jsou si podobné jako vejce vejci, modifikace SP je lehčí variantou závodní SC - „Special Compound“, určenou například pro jezdce mistrovství světa superstocků.

Test: Pirelli Diablo Supercorsa V4 SP

Na trhu jsou na výběr, stejně jako její předchůdci, se třemi úrovněmi měkkosti gumy, v závislosti na okolní teplotě a povrchu dráhy. Do středoevropských podmínek odborníci doporučují jako nejvhodnější směs s kódem SC1, pro její značně široký rozsah využití. Směs SC3 je zase nejlepší do vyšších teplot okolo 30 stupňů Celsia, zatímco u SC2 je tomu právě naopak.

Dvousložková směs - poprvé

Varianta SP je ovšem primárně určena do běžného provozu, i když se ani při občasných jízdách na okruzích rozhodně neztratí. Ve srovnání se svými předchůdci, tedy s modely Diablo Supercorsa V2 a V3, však V4 představuje zcela nový produkt, zejména pokud jde o vzorek běhounu, směsi, strukturu a profily.

Test: Pirelli Diablo Supercorsa V4 SP

U verze SP totiž Italové provedli hned několik úprav, když poprvé nasadili místo jednosložkové směsi duální směs, a to vpředu i vzadu, pro zvýšení přilnavosti v zatáčkách a optimální životnost. A ještě některé nové materiály, včetně širších strukturálních kordů s velkým počtem dohromady spletených textilních vláken, aby pláště získaly větší tuhost kombinovanou s lepšími schopnostmi tlumit nárazy. Jinak Supercorsa V4 obecně vychází z modelů Rosso IV a Rosso IV Corsa.

Blesky jako znamení

Jiné složení pryže a vzorku běhounu ale současně znamená, že Diablo Supercorsa V4 SP už není tak vhodná pro jízdu v dešti a na mokrých silnicích vůbec. Design drážek v podobě blesků, charakteristický to znak pneu Diablo, sice stále účinně rozbíjí více či méně silný vodní film.

Test: Pirelli Diablo Supercorsa V4 SP

Ale protože výrobce v tomto případě balancuje na hraně sedmi procent povrchu pneumatiky, jako na zákonném minimu pro silniční pneu, a drážky záměrně zabírají co nejmenší plochu pro účinnější grip, tak to teoreticky s rychlým odváděním vody ne tak docela koresponduje.

Na okruhu Magny-Cours

A jak dopadla Supercorsa V4 SP v testech? Testeři například z francouzského magazín Le Repaire des Motards ji nejprve prohnali na bezmála čtyř a půl kilometrovém okruhu Magny-Cours se 17 zatáčkami, mimochodem obuté na stroji Ducati Streetfighter V2 s rozměry 120/70-17 vpředu a 180/60-17 vzadu.

Test: Pirelli Diablo Supercorsa V4 SP

A nemohli si ji vynachválit: „Pneumatiky ve skutečnosti nevyžadují žádnou zvláštní kritiku… Oceňujeme její velmi příjemné a neutrální chování, dobře pohlcuje nerovnosti a především působí dojmem velké plochy gumy na trati… Zpětná vazba velmi příjemná a utlumená, řízení není těžké a je dostatečně progresivní, zatímco brzdění je impozantní. Jedou prostě tam, kam chcete…“

Na silnici

Pro testy v běžném silničním provozu vyměnili Ducati za Suzuki GSX-S 1000 obutou na sedmnáctipalcových pláštích 120/70 vpředu a 190/50 vzadu. A… „Od té doby u pneu Pirelli Supercorsa V4 SP objevujeme jinou tvář. Dodávají při jízdě uklidňující, pohodlný a sametový pocit. A zdá se, že je jen tak něco nevyděsí… V případě mírně mokré vozovky dobře drží stopu, ale špatně snášejí přejezdy, zejména zadní gumy… Nedostali jsme se sice na takovou úroveň, jakou nabízí třeba Pirelli Rosso IV, pokud jde o držení stopy na mokru, ale nejsou nijak nebezpečné, když vás na cestě překvapí přeháňka.“

Test: Pirelli Diablo Supercorsa V4 SP

I její opotřebení se prý jeví jako přiměřené. „Podle odhadů by při sportovní jízdě bylo možné ujet na silnici 2 500 až 5 000 kilometrů. Navíc se skvělou schopností přizpůsobit se jakémukoli typu silnice i závodní trati, nemluvě o vysoké úrovni jízdního komfortu.“ Jen pro zajímavost - v roce 2002 se sice zrodila první pneumatika s názvem Diablo, ale už v sedmdesátých letech minulého století se u Pirelli objevovala řada sportovních pneumatik pro motocykly s názvy například Mandrake, Phantom, Gordon nebo Demon.

Zdroj: Le Repaire des Motards, CycleNews

Foto: Pirelli, ilustrační

06.10.2023
autor: Ivan Mašek
Test: Pirelli Diablo Supercorsa V4 SP
Test: Pirelli Diablo Supercorsa V4 SP
Test: Pirelli Diablo Supercorsa V4 SP
Test: Pirelli Diablo Supercorsa V4 SP
Test: Pirelli Diablo Supercorsa V4 SP
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
3445x
Článek zobrazen:
1x
Hodnoceno:
5
Celkové hodnocení:
Podobné články

Nejčastější prohřešky na silnicích

České silnice a chování řidičů je někdy opravdu na pováženou, podíváme se na největší prohřešky řidičů.
Celý článek

Formule F1 míří do Prahy

Připravte se na velkolepou podívanou formule F1 míří do Prahy.
Celý článek

Pneumatiky pro elektromobily

Pneumatiky pro elektromobily jsou specifické a speciálně navržené tak, aby co nejdéle vydržely vyšší hmotnost a měly co nejlepší vlastnosti. Jak takové pneumatiky vybírat se dočtete v následujícím článku.
Celý článek

6 důvodů proč kupovat nové pneu

Lákala mě malá cena pneumatiky, ale pak jsem byl zklamanej a stejně jsem si musel nakonec koupit novou pneumatiku. Proč tedy kupovat nové pneumatiky? 6 důvodů proč kupovat nové pneu
Celý článek
Zpět na výpis