Nahoru
Nastavení cookies
Pro správné zobrazení a pohodlné prohlížení webu používáme cookies. Díky analýze dat můžeme zlepšovat jeho funkce. Změny nastavení se projeví pouze pro prohlížeč a zařízení, které právě používáte.
Nezbytné cookies (vždy aktivní, nelze vypnout)
Tyto cookies jsou potřeba, aby web fungoval.
Analytické (personalizace podle chování)
Na základě prohlížených stránek, upravujeme zobrazený obsah. Pomáhají nám i web zlepšovat.
Profilující (remarketingové)
Díky těmto cookies můžeme zobrazovat užitečný obsah a relevantní reklamy.
Nastavení soukromí na megamax24.cz
Používáme soubory cookies nezbytné pro správné fungování webu, analýzu provozu a návštěvnosti a personalizaci obsahu a reklamy. Spravovat nebo blokovat využívání jednotlivých druhů cookies můžete v nastavení cookies pod záložkou Upravit. Pokud nám k tomu udělíte souhlas, můžeme informace o užívání našich webových stránek sdílet také s našimi reklamními a analytickými partnery. Více informací v Zásadách cookies!
Všechna oddělěníAuto blogMoto blogRacing team
Všechny kategorieTestySoutěžeRecenzeČlánkyViděli jste násRozhovoryMiniseriál
Zpět na články
Auto blog, Moto blog
Náhradní
motodíly
vyhledávání
dle
motocyklu
Atv pneu
Atv pneu
Auto pneu
Autopneu
Moto pneu
Motopneu
Náhradní
autodíly
vyhledávání
dle
automobilu
Alu disky
Alukola
a disky
Články
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
1142x
Článek zobrazen:
Články

Rallye Dakar: Velká show i byznys

Slavná Rallye Dakar pochopitelně nejsou jen kamiony, auta a motorky neohroženě se řítící po dunách Saudské Arábie. Je to i famózní mediální show a byznys z říše snů zároveň. I když - jak pro koho.

Když dolary nechybějí

Nicméně nejbohatší týmy do Dakaru investují, podle odhadů, miliony dolarů. Peníze ovšem pro ně v tomto případě nehrají zásadní roli, takže se neženou jen za prémiemi pro vítěze. Celosvětový věhlas – to je to, oč tu běží.

Jen připomeňme, že letošní ročník měří celkem 7 975 kilometrů rozdělených do 12 etap, s cílem 19. ledna v Yanbu na břehu Rudého moře.

Přenosy pro sto devadesát zemí

A jak organizátoři - francouzská společnost Amaury Sport Organisation (ASO) - potvrdili, televizní signál z Rallye Dakar 2024 zasáhne více než 190 zemí všech kontinentů. A to prostřednictvím 26 oficiálně zaregistrovaných televizních společností z celého světa, včetně naší NovaTV.

Ostatně z nedávného průzkumu společnosti Nielsen Admosphere zajišťující měření televizní sledovanosti, vyplynulo, že závod v souhrnu přitáhne k obrazovkám okolo jedné miliardy diváků - a potenciálních zákazníků. Kromě toho už samotná účast na Dakaru prosakuje u řady týmů do firemního marketingu, hlavně na sociálních sítích. A sponzoři jistě neopomenou zdůraznit svůj podíl na týmových úspěších, třeba v reklamách na své zboží.

Hrst zajímavých čísel

Na start se podle oficiálních čísel postavilo ve všech kategoriích 778 závodníků. Jak jezdců, tak členů týmů. A 418 závodních strojů, z toho 137 motocyklů a 153 automobilů. K tomu 46 kamionů, 10 čtyřkolek, 80 klasických aut a 10 vozů Dakar Future.

Ve startovním poli se objevilo 130 úplných nováčků, ale také 133 jezdců a kopilotů se statusem Legend - tedy s nejméně deseti dakarskými starty. A také 27 závodnic včetně Barbory Holické, Lucie Engové či Aliyyah Koloc, dcery Matina Koloce, jedoucí za Seychelskou republiku. Přitom nejvíc odstartovalo Francouzů (124), Španělů (84) a Nizozemců (62). Čechů se pak na startu seřadilo 35.

Závod pneumatik

Navíc, stejně jako v celém odvětví motoristického sportu, vedou mezi sebou skrytý závod i světoví výrobci pneumatik. Podrobnosti sice nezveřejňují, ale není pochyb, že bez kvalitních gum se žádný tým jistě neobejde. Nejlepší týmy proto mají na každý soutěžní den připraveno hned několik nových sad. Není divu, vždyť pneumatiky jsou už po takové stovce kilometrů v těžkém terénu natolik poškozeny, že je jen otázkou času, kdy dojde k nějakému defektu.

Však i proto organizátoři zpřísňují pravidla, pokud se právě pneumatik týče. Což má vést k pomalejší, a tím i bezpečnější jízdě. A nakonec - výrobci pneumatik ani nezastírají, že takové závody jsou pro ně něco jako přirozené testovací laboratoře. A - jak jinak, vysílají tím i jakýsi signál třeba k velkým i malým dopravcům o tom, jaké pneu by pro ně mohly být ty nejvhodnější pro každodenní jízdy za zákazníky.

Zdroj: ASO, Nielsen

Foto: ilustrační

 

10.01.2024
autor: Ivan Mašek
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Sdílet na Facebooku
1142x
Článek zobrazen:
Podobné články

Nejčastější prohřešky na silnicích

České silnice a chování řidičů je někdy opravdu na pováženou, podíváme se na největší prohřešky řidičů.
Celý článek

Formule F1 míří do Prahy

Připravte se na velkolepou podívanou formule F1 míří do Prahy.
Celý článek

Pneumatiky pro elektromobily

Pneumatiky pro elektromobily jsou specifické a speciálně navržené tak, aby co nejdéle vydržely vyšší hmotnost a měly co nejlepší vlastnosti. Jak takové pneumatiky vybírat se dočtete v následujícím článku.
Celý článek

6 důvodů proč kupovat nové pneu

Lákala mě malá cena pneumatiky, ale pak jsem byl zklamanej a stejně jsem si musel nakonec koupit novou pneumatiku. Proč tedy kupovat nové pneumatiky? 6 důvodů proč kupovat nové pneu
Celý článek
Zpět na výpis