Společnost Pirelli uvedla na trh motocyklové pneu Pirelli Scorpion Trail III. S agresivně off-roadovým vzhledem zejména pro maxi endura. Ale nejen pro ně.
Model Pirelli Scorpion Trail III představuje v této chvíli nejnovější generaci sportovně-cestovních pneumatik a jsou, podle výrobce, vůbec nejsportovnějšími plášti pro jízdu v běžném silničním provozu z celé rodiny Scorpion.
Vývojáři z výzkumného a vývojového oddělení firmy jej navrhli zejména pro moderní adventure a crossoverové motocykly, a jsou výsledkem nejnovějšího vývoje, ať už co se týká použitých technologií nebo materiálů. Mají oslovit především majitele strojů s objemem motorů nad 400 cmᶾ schopných zdolávat dlouhé cesty i výlety proložené lehkými terénními úseky.
Nové pneu zlepšují ovladatelnost na silnici díky výborné přilnavosti i špičkovým jízdním vlastnostem obecně, a na mokru zvlášť. Náročné testy navíc potvrdily jejich vynikající jízdní stabilitu i při plném zatížení, spolehlivý výkon ve všech jízdních režimech a nízkou hlučnost. A to díky harmonickému sladění všech použitých prvků navzájem.
Jen pro zajímavost - dezén běhounu například ukazuje na střídmou evoluci vzorku jeho předchůdce Scorpion Trail II s cílem zlepšit stabilitu a přesnost jízdy. Což už v prvopočátku logicky vedlo k přehodnocení jeho původního schématu, a posléze k částečnému zapracování některých rysů doprovázejících - charakteristický design sportovní řady Diablo.
Možná trochu překvapivě, nicméně účelně, protože středové drážky, i když rozhodně nezapřou inspiraci v ikonických flash drážkách z řady Diablo, umožňují spolehlivý odvod vody z kontaktní plochy, boční jízdní stabilitu v měkčím terénu, a zároveň co nejrovnoměrnější opotřebovávání. Zvlášť u strojů opatřených semiaktivním odpružením. A konečně - integrace s robustními středovými drážkami pro trakci na jedné straně, a ramenními drážkami na druhé, nabízí dobré jízdní vlastnosti i na polních cestách.
Přední i zadní pláště Scorpion Trail III dostaly novou směs na bázi stoprocentní siliky pro jistý výkon na mokrém i suchém povrchu, ovšem s tím, že na zadní kola připadla směs dvousložková.
Měkká ramenní s přídavkem takzvaných plastifikačních pryskyřic optimalizuje přilnavost v zatáčkách, a tvrdší v centrálním pásu jistí už tak slušnou jízdní stabilitu, odolnost proti otěru a tím i značný kilometrový výkon.
Model Pirelli Scorpion Trail III je na trhu k mání ve všech obvyklých rozměrech. S výjimkou devatenáctipalcových předních pneu s rozměrem 120/70 a sedmnáctipalcových zadních s rozměrem 170/60. Podle předpokladů dorazí až ve druhé polovině roku.
Zdroj: Pirelli
Foto: Pirelli