Goodyear rozšiřuje své portfolio pneumatik OTR (off-the-road) o další novinku. Tentokrát přichází na řadu model GP-3E pro kolové nakladače, ale také kloubové sklápěče a grejdry. S univerzálním běhounovým dezénem.
Tedy pro stroje, které jejich majitelé obvykle nasazují pro práci na větších a náročnějších infrastrukturních projektech. Goodyear proto zvýšil jejich provozní všestrannost, a podle svých slov jim tak usnadňuje výběr co možná nejvhodnějšího obutí.
Nakonec společnost Goodyear má s pneumatikami pro vozidla v segmentech L3 zahrnující nakladače a buldozery, nebo E3 i G3 pro zemní stroje a grejdry, bohaté zkušenosti. A přestože jsou mezi nimi samozřejmě značné rozdíly, požadavky na pneumatiky zůstávají podobné. Navíc vzhledem k inovacím mohou podstatně napomáhat k nižším nákladům.
Například model GP-3E dostal speciálně vyvinutou směs, kterou Goodyear pojmenovat jako Type 6, se zvýšenou odolností proti oděru, což bezpochyby také snižuje provozní náklady. Současně, ve srovnání s jeho předchůdcem, značně snížil jeho hmotnost.
Ovšem ne snad na úkor pevnosti či odolnosti. Nová konstrukce kostry totiž obsahuje víc ocelových pásů, takže její odolnost proti proříznutí a opotřebení dnes těžko hledá v daném segmentu konkurenci.
Další z oblastí, kde se Goodyear elegantně vypořádal se zdánlivě protichůdnými požadavky na provoz, byla trakce a flotace. Z konstrukčního hlediska sice pneumatiky zajišťují spolehlivou trakci a přilnavost pro pohyb vpřed, to ale musí být na druhou stranu vyváženo odpovídající flotací, pomáhající strojům udržet se na povrchu, aniž by došlo k jejich poškození nebo dokonce k uvíznutí v terénu.
Nový univerzální dezén proto dosahuje vysoké úrovně trakce i díky k přídavným záběrovým hranám a vyššímu počtu dvojitých středových výstupků. Zároveň jej vývojáři navrhli tak, aby optimalizovali už tak nadprůměrnou úroveň flotace díky rovnoměrnějšímu rozložení hmotnosti.
Nová konstrukce přináší i vyšší pracovní komfort obsluhy, když pneu GP-3E účinně eliminují nepříjemné vibrace především při jízdě na tvrdých površích. A jejich zařazení do skupiny Goodyear Electric Drive Ready pak znamená, že jsou vhodné pro obutí, kromě běžných dieselových, i na stroje s elektrickým nebo hybridním pohonem.
Odpadají tím případné požadavky na další skladovací prostory, protože stejnou pneumatiku lze obout na více zařízení. Inženýři společnosti Goodyear ostatně konstrukce pneu průběžně optimalizují tak, aby splňovaly specifické provozní požadavky právě s ohledem na elektropohon, větší točivý moment, dojezd i nosnost.
Zdroj: Goodyear
Foto: Goodyear