Už jedenačtyřicátá sezona na mosteckém autodromu je doslova za dveřmi. Zatím ještě finišují poslední dokončovací práce, ale koncem února by mělo být vše hotovo.
Po nedávno zrenovovaném povrchu dráhy tak přišly na řadu úpravy některých bezpečnostních zón, konkrétně v zatáčkách T16, T17 a T20, ale také nájezdu do první zatáčky T1 pro vyšší bezpečnost jezdců i diváků, a výměna obrubníků v poslední části okruhu. Další úpravy potom zahrnují rozšíření nájezdu do boxové uličky, instalace nových zádržných systémů v zatáčkách T17 a T18.
A současně úpravy ve vlastní režii vyvíjeného kamerového systému na startovní věži, včetně testů umělé inteligence, s níž by mohl být efektivnější například v případě nehod a podobně. Přibudou i dvě nová záchranářská vozidla Hyundai i30 N doplněné speciálem Hyundai Tucson RTP jako vozidlem rychlé technické pomoci. Jen pro zajímavost - do jeho výbavy patří, mimo jiné, 150 kilogramů kombinovaného hasiva a15 kilogramů speciálního gelového pro Li-Ion baterie, nebo hydraulické i mechanické vyprošťovací zařízení.
Nová závodní sezona na Autodromu Most vypukne v neděli 7. dubna klubovou sérií Carbonia Cup, a už tradičně ji ukončí říjnová Autoshow. Ovšem k jejím vrcholům budou bezesporu patřit závody mistrovství světa superbiků a evropský šampionát tahačů. Mimochodem – Autodrom Most přivítá superbiky ve dnech 19. až 21. července již počtvrté…
„V loňském roce jsme zaznamenali rekordní návštěvnost během mistrovství světa superbiků, které se s počtem 54 tisíc návštěvníků stalo jedním z hlavních vrcholů sezóny motorsportu v České republice. Věříme, že letos si k nám na tuto velkolepou show najde cestu ještě více fanoušků. Chceme být co nejlépe připraveni, abychom opět naplnili vysoká očekávání jezdců a týmů zvyklých na standardy předních světových okruhů,“ dodává k tomu Josef Zajíček, předseda představenstva společnosti Autodrom Most. Závodit se bude v kategoriích WorldSSP300, WorldSSP a královské třídy WorldSBK, navíc se v rámci doprovodného programu mohou diváci podívat přímo do paddocku a nahlédnout tak do bezprostředního zázemí týmů. A při autogramiádách se pozdravit s jezdci.
Vedle superbiků bude dalším vrcholem sezóny mistrovství Evropy okruhových tahačů Czech Truck Prix. Letos připadá na dny 30. srpna až 1. září, a opět v doprovodu NASCAR Whelen Euro Series, jinak evropské varianty závodů vozů „stock car“ s licencí amerického pořadatele NASCAR.
Do Mostu zavítá, namátkou, i třeba FIA CEZ & Eset Cup, což nastane od 2. do 4. srpna, jako mistrovství ČR a Střední Evropy v závodech automobilů na okruzích kategorie GT (Eset, FIA Zóna, P9 Challenge), TCR (včetně týmu Hyundai Janík), F4, endurance a pohárové závody Clio Cup a Twingo Cup. Diváci uvidí v sobotu i v neděli jeden závod z každé kategorie. Pro všechny milovníky historických automobilů je pak na dny 27. až 29. září připraven auto festival The Most Classic, spojující v jedno závodní klání, unikátní výstavu i setkání majitelů, sběratelů a vlastně všech fanoušků klasických automobilů.
Zdroj: ADM
Foto: ilustrační