Japonská společnost Bridgestone nedávno představila novou motocyklovou pneumatiku s názvem Battlax Hypersport S22.
A Japonci sebevědomě tvrdili, že právě teď stvořili ultimativní hypersportovní pneumatiku pro snad všechny myslitelné jízdní podmínky. Technická vylepšení modelu S22 ovšem prokazují, že oproti staršímu S21 opravdu došlo ke zvýšení výkonu ve všech měřitelných ukazatelích. A nový model S22 je nyní také více v souladu s vysokými nároky majitelů hypersportů.
Při jejím vývoji si technici dali za cíl především zvýšit celkovou přilnavost pneumatiky a ovladatelnost za mokra. A také umožnit dosahování vyšších rychlostí při průjezdech zatáčkami. Přitom tak, aby jezdci získali příjemnější pocit ze sportovní jízdy.
V neposlední řadě potom chtěli snížit opotřebovávání pneumatiky na minimum. Dezén vzorku proto navrhli tak, aby lépe odváděl vodu a vyztužili jeho bloky. Nové jsou i struktury běhounů 3LC a 5LC s vylepšeným molekulárním složením.
Přední pneumatika má tak více pozitivních i negativních lamel v oblasti ramen, a optimalizované polohování drážek i jejich úhlů pro správnou povrchovou deformaci. A také 3D tvar hran drážek pro optimální tuhost. Zadní pneumatika má samozřejmě také více pozitivních i negativních lamel v oblasti ramen, ostrou 3D koncovou drážku pro optimální tuhost, a optimalizovaný úhel drážek. To vše pro lepší odvod vody, lehčí manipulaci i citlivější zpětnou vazbu. A také pro výraznější čitelnost hraničních limitů pneumatik.
Na přední pneumatice využili osvědčenou, třívrstvou 3LC strukturu pro tvrdší středovou směs spolu s měkčí složkou ramen. A využití nejmodernějších technologií Bridgestone při konstrukci pásu dokázalo, že MS-pás s technologií HTSPC přispívá k lepší ovladatelnosti a stabilitě při vysokých rychlostech. Nová středová směs, s optimalizovanými pryskyřicovými složkami, zlepšila nejen přilnavost v celém rozsahu pracovních teplot pneumatiky, ale výraznější je i zpětná vazba.
Směs pro zadní pneu je pětivrstvá, s 5LC strukturou. A přináší skvělou rovnováhu jak mezi tvrdším středem, tak i nejměkčí směsí na okrajích. Nová směs záběrové oblasti, v kombinaci s optimalizovanými složkami pryskyřice v základu, významně zlepšuje přilnavost. A nové složení směsi ve středu pláště, s jemnými molekulami oxidu křemičitého, má nyní o 25 procent vyšší obsah křemíku než model S21. Což opět vede ke zvýšení adheze v suchu i na mokru, a k výborné přilnavosti.
Nová hypersportovní pneumatika S22 ukázala, ve srovnání s modelem S21, že s touto novinkou mohou jezdci například projíždět na suchém povrchu zatáčkami až o 15 procent rychleji. A dosahovat až o 1,2 procenta rychlejších časů na kolo. A za mokra je to ještě výraznější - mohou být dokonce až o celých pět procent na kolo rychlejší.