Nahoru
Nastavení cookies
Pro správné zobrazení a pohodlné prohlížení webu používáme cookies. Díky analýze dat můžeme zlepšovat jeho funkce. Změny nastavení se projeví pouze pro prohlížeč a zařízení, které právě používáte.
Nezbytné cookies (vždy aktivní, nelze vypnout)
Tyto cookies jsou potřeba, aby web fungoval.
Analytické (personalizace podle chování)
Na základě prohlížených stránek, upravujeme zobrazený obsah. Pomáhají nám i web zlepšovat.
Profilující (remarketingové)
Díky těmto cookies můžeme zobrazovat užitečný obsah a relevantní reklamy.
Nastavení soukromí na megamax24.cz
Používáme soubory cookies nezbytné pro správné fungování webu, analýzu provozu a návštěvnosti a personalizaci obsahu a reklamy. Spravovat nebo blokovat využívání jednotlivých druhů cookies můžete v nastavení cookies pod záložkou Upravit. Pokud nám k tomu udělíte souhlas, můžeme informace o užívání našich webových stránek sdílet také s našimi reklamními a analytickými partnery. Více informací v Zásadách cookies!
úvod / informace / slovník pojmů / Diagonalní pneumatika

Diagonalní pneumatika

Je označení pneumatiky, u které kordové vlákna se příčně překrývají.

Diagonální pneumatika
Jako diagonální označujeme takový typ pneumatiky, kde kostru pláště představuje několik vrstev kordových vložek, jejichž vlákna se vzájemně kříží. Svírají s obvodovou kružnicí 30 až 40 stupňů a směřují šikmo od patky k patce. Na rozdíl od radiální pneumatiky, kde jsou v kostře jednotlivé kordy poskládány - od paty k patce - rovnoběžně, a svírají s obvodovou kružnicí úhel 90 stupňů. Nevýhody diagonálních pneumatik, v porovnání s radiální, jsou především v nižší boční tuhosti, v horší mechanické účinnosti přenosu hnacích sil, a především v menší styčné ploše pneumatiky s vozovkou. Dále to je také nižší přilnavost k vozovce v zatáčkách i nižší životnost. Na druhou jsou méně hlučné a poskytují větší jízdní komfort. Dnes se však diagonální pneumatiky prakticky nepoužívají.